Vraag

Overstappen van provider tijdens verhuizing

  • 5 december 2017
  • 3 reacties
  • 99 keer bekeken

Ik ga komende maand verhuizen en heb besloten van provider te wisselen. Omdat ik ook al 2 mobiele abonnementen heb lopen ga ik voor een KPN totaal pakket. Aan de telefoon vriendelijk geholpen, maar er is nog 1 probleempje. Ondanks het compliment van de man van de KPN dat ik er vlot bij ben, kan ik mijn overstap op 05-01 niet gerealiseerd krijgen. De eerste mogelijkheid is pas op 09-01 dat de installateur tijd heeft.
Op de site wordt aangegeven dat zelf installeren mogelijk is. Ook op de site staat dat er gezorgd wordt voor een naadloze overstap. Waarschijnlijk is deze opmerking alleen van toepassing bij een overstap zonder verhuizing, maar dat staat er niet specifiek bij vermeld.
Nu wil ik graag mijn KPN compleetpakket tijdig ontvangen en per 05-01 de mogelijkheid krijgen dit zelf te installeren en alleen gebruik te maken van de (gratis) installateur als er nog open eindjes zijn op de negende.
Beste KPN is dit mogelijk? Met mijn mobiele internet naast mij en de meegeleverde documentatie van jullie lijkt mij dit zeker mogelijk. Waarom ben ik verplicht te wachten tot 09-01 als er een installateur beschikbaar is? Ik snap dat jullie alles werkend achter willen laten, maar via de site wordt er aangegeven dat het ook zonder te doen moet zijn. Geef mij dan die mogelijkheid vanaf 05-01-2018.
Vriendelijke groet Jochem Kooistra

3 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Goedenavond @Jochem Kooistra,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Het is een verstandige keuze om uw vraag op het forum te plaatsen. Ik help u graag verder.
Als ik het goed begrijp heeft u een pakket bij ons besteld dat u het liefst 05-01 wilt installeren, toch?

Echter hebben wij op 09-01 pas de mogelijkheid om een monteur langs te sturen voor de installatie. Heb ik het zo goed begrepen?

Natuurlijk gaan wij u niks verplichten en bent u vrij om het pakket zelf aan te sluiten. Het pakket is aan te sluiten vanaf de datum dat het signaal van het pakket geschakeld is.

Wilt u mij in een privébericht het ordernummer, klantnummer, postcode + huisnummer, naam van de contractant/bedrijf en de laatste 4 cijfers van de IBAN rekening sturen?
Reputatie 6
Badge +6
Goedemorgen @Jochem Kooistra,

Bedankt voor uw privébericht!
Ik ben op onderzoek gegaan en ik heb begrepen dat ik huidige order niet kan aanpassen en kan herplannen naar 05-01-2018.
Dit heeft onder andere te maken met de portering van het telefoonnummer. Ik kreeg de tip van één van mijn collega's dat het wel zou kunnen als we deze order laten vervallen en een nieuwe order opstarten.

Als u dat wilt ontvang ik graag nog in een privébericht de volledige IBAN die wij mogen gebruiken. Deze kan ik namelijk niet uit de lopende order halen. De overige gegevens daarentegen wel.
Beste Rick,

Ik stuur weer een pb.

Jochem

Reageer