Beantwoord

Al wekenlang last van haperend internet

  • 20 September 2021
  • 7 reacties
  • 187 keer bekeken

Beste KPN,

Wij hebben al circa drie weken last van wegvallend internet. (sinds circa 2 september)

We spreken over een VDSL verbinding onder een KPN één abonnement.

Het internet wordt steeds voor een korte tijd onderbroken. Dit kan zo elke 20-30 minuten zijn.  Na een minuut of twee is het weer terug. (ik heb het niet met de stopwatch gemeten, maar om even een beeld te vormen)

Dit is zeer irritant bij het normaal dagelijks werk maar nog vervelender voor VOIP gesprekken omdat de verbinding regelmatig wegvalt.

De verbinding snelheid is wanneer de lijn actief is helemaal prima.

Wat we zelf al hebben gedaan:

  • apparatuur gecontroleerd en herstart van modem / router.
  • met KPN zakelijk gebeld, lijn gemeten, alles prima (6 sept)
  • zyxel modem vervangen voor een ander exemplaar
  • nog een keer met KPN gebeld (9 sept) dit maal een DSLAM reset gevraagd omdat dit in het verleden 2x een probleem met onze lijn heeft verholpen. Dit heeft echter geen verandering gebracht.
    Hier werd ook gezegd dat het ‘haperen’ van de verbinding bij veel klanten voorkomt, dit een storing was en dat er aan gewerkt wordt. Echter ik kan dit niet als storing online weer terugvinden.

Graag zou ik weer een stabiele verbinding willen hebben!

KPN en of community: help!?

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Wiebren 23 September 2021, 13:28

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +10

HI @Wiebren,

Welkom op het zakelijk KPN forum!

Bedankt voor het delen van jouw verhaal. Fijn dat je jouw klantnummer in je profiel hebt ingevuld want daarmee kon ik meteen op onderzoek gegaan. Van wat ik heb begrepen is er een ticket voor je aangemaakt en zijn de specialisten het probleem aan het onderzoeken. Vandaag zal er contact met jou hierover worden opgenomen om de vervolgstappen te bespreken.

Mocht je nog vragen hebben, dan kun je die uiteraard gewoon aan mij stellen :slight_smile: .

Zoals hierboven vermeld word ik heel correct gebeld door de specialist.

We hebben als test een experiabox V12 aangesloten op de lijn en hierop direct één computer aangesloten, Daarmee heb ik prima internet en vinden we niet hetzelfde klapperende beeld. Dit is niet een geheel zuiver, vergelijking omdat deze test natuurlijk onder een vrij lage load was. 
Er is geen full bridge optie in de experiabox om deze in te kunnen zetten zoals we het zyxel modem inzetten.

Het Zyxel modem is : VMG4005-B50A. Deze is in full bridge modus.

De onderbrekingen komen in een uur circa 4 x voor.  Ze duren circa 1,5 à 2 minuten.


Bij een onderbreking tijdens het bellen (VOIP) kunnen we de klanten wel verstaan, maar zij ons niet meer.

Bij het gebruik van videoconferentie (Teams) blijft de tegenpartij wel zichtbaar en hoorbaar, maar vallen wij weg.

Het lijkt een knelpunt in de upload te zijn?



 

 

Eindelijk een oplossing. Het ligt dus niet aan de VDSL verbinding van KPN.

We hebben systematisch alle systemen op ons netwerk uitgeschakeld/losgekoppeld. Dus computers uit, switches uit, etc.
Ondertussen zijn we de verbinding blijven testen met een ping test.

Het bleek de recorder van onze videobewaking te zijn, die de verbinding op één of andere manier lamlegde door een grote hoeveelheid data te versturen.

Bedankt voor het meedenken KPN!
 

Reputatie 5
Badge +10

Hi Wiebren,

Afgelopen dagen was ik niet aanwezig, vandaar dat ik vandaag weer je bericht kan beantwoorden. Goed om te lezen dat er een oplossing is voor het probleem.

Mocht je nog andere vragen hebben, plaats ze dan in dit topic en dan kunnen mijn andere collega's ze ook beantwoorden.

Alle problemen worden opgelost, alleen niet altijd zo snel als we zouden willen - in mijn ervaring is uw technische ondersteuning :expressionless:

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @JanKelly,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Wat balen dat je niet helemaal tevreden bent over onze technische ondersteuning. We doen er natuurlijk altijd alles aan om problemen zsm op te lossen. Spelen er nu nog zaken waar je hulp bij nodig hebt? 

Alle problemen worden opgelost, alleen niet altijd zo snel als we zouden willen - in mijn ervaring is uw technische ondersteuning :expressionless:

De technische ondersteuning vanuit KPN was in mijn geval echt wel top! Dus :thumbsup_tone1:

Dit is echter pas gekomen nadat ik een bericht in dit forum heb gepost.
Telefonisch contact opnemen met de zakelijke helpdesk is, met alle respect voor de mensen die daar werken, soms wat frustrerend. Een bericht posten in dit forum heeft zeker wel geholpen. Hierdoor kwam ik in contact met de juiste persoon binnen KPN. Dit is een andere afdeling dan de ‘eerstelijns’ helpdesk.

Reageer