Vraag

Contract bij FreshIT bij particulier voor inter en interactieve tv met KPN MKB tv kastjes

  • 23 May 2022
  • 2 reacties
  • 194 keer bekeken

Vorige maand heeft FreshIT  (partner van KPN volgens zijn website) onder valse beloftes een abonnement aan mijn schoonouders gesleten voor internet en interactieve tv via KPN.  Ze hadden een KPN abonnement voor internet, interactieve tv, vast bellen en een mobiel telefoon. FreshIT beloofde ze voor hetzelfde geld precies hetzelfde te leveren als KPN deed maar dan via hem en dan konden ze voor alle problemen hem bellen voor support en hulp op afstand. Dat leek ze wel wat want dan hoefden ze niet steeds hun kinderen of kleinkinderen te vragen als er wat was. FreshIT heeft het modem van KPN en de interactieve tv kastjes weggehaald en vervangen door een Draytek modem en kleine zwarte tv kastjes (deze heb ik op internet opgezocht en zijn bestemd voor KPN MKB). Hij heeft de spullen van KPN geretourneerd en mijn schoonmoeder daarvoor laten tekenen (wel 3 keer want de handtekening was steeds niet goed genoeg voor KPN) . De mobiele telefoon van mijn schoonmoeder heeft hij overgezet naar Lebara (nee u blijft gewoon bij KPN hoor, ja op het netwerk van KPN maar dat bedoelde ze niet)

Nu hebben ze een heel uitgeklede versie van interactieve tv en omdat ze niet meer KPN Compleet hebben ook geen ESPN pakket meer terwijl mijn schoonvader van 81 jaar zo graag voetbal kijkt.. Maar voor hetzelfde geld is voor FreshIT ook een iets ander begrip dan voor ons. Mijn schoonouders betaalden bij KPN voor hun internet, interactieve tv, vast bellen en een mobiel abonnement EUR 62 euro ongeveer. Bij FreshIT hadden ze al een abonnement voor beveiliging en support op de laptop van EUR 10 per maand. Dat contract bij FreshIT zou dus niet veel duurder dan EUR 75 moeten zijn. Maar mijn schoonmoeder heeft zonder het te weten een 3!! jarig contract getekend voor EUR 108 per maand (hierin zit natuurlijk ook een service abonnement) We krijgen geen uitsplitsing van het bedrag helaas.

Nu is onze vraag mag een bedrijf een KPN EEN MKB abonnement aan particulieren verkopen? Het hele verhaal stinkt aan alle kanten en er is al een jurist van ARAG mee bezig om het contract te ontbinden (FreshIT heeft in zijn voorwaarden geen herroepingsrecht opgenomen helaas). We zijn met de klantenservice van KPN al een maand aan het bellen om uit vinden wat hier misgaat maar krijgen geen antwoord. Is er misschien iemand op het forum die dit eerder bij de hand heeft gehad of iemand die weet hoe we erachter kunnen komen wat hier gebeurd? Maar vooral de vraag mag FreshIT dit soort contracten afsluiten met KPN abonnementen?

Want dat dit niet klopt mag duidelijk zijn. FreshIT verdient hier natuurlijk een leuk bedrag aan maandelijks.

Wie kan ons helpen????


2 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Goedemiddag @PetraK, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Wat een vervelende situatie. Ik help je graag.

Als ik op de site van FreshIT kijk, dan bieden zij eigen abonnementen aan.  Het is dus niet zo dat zij namens ons KPN EEN MKB abonnementen aanbieden. Dit betekend dat wanneer je bij FreshIT een abonnement afsluit, wordt je klant bij FreshIT. 

Het kan zijn dat er een tv-ontvanger wordt gebruikt die wij voor KPN EEN MKB gebruiken, maar dat maakt het abonnement niet direct zakelijk. De techniek bepaald namelijk niet of een abonnement zakelijk of particulier is. Dat bepalen de abonnementsvorm en het contract.

Ik hoop dat je vraag hiermee beantwoord is. Mochten er nog andere vragen zijn dan hoor ik het graag.

 

Dank voor de uitleg @Mark L. . Als ik het goed begrijp mag FreshIT dus internet en interactieve tv abonnementen aanbieden op het KPN netwerk en daarbij gebruik maken van tv kastjes die je normaal als particulier bij KPN niet krijgt. Het zijn trouwens ondingen voor die oude mensen want je kan niet zien op welk tvnet of radionet hij staat.  Maar de vraag was of FreshIT dit zo mag aanbieden en dat mag schijnbaar. Dan gaan we ons nu alleen nog op het ontbinden van het contract storten. 

Reageer