Beantwoord

Exchange zend probleem na verhuizing van ISDN met Internet verbinding naar KPNéén

  • 20 februari 2017
  • 7 reacties
  • 327 keer bekeken

Hallo, wij zijn verhuist/gemigreerd van ISDN naar KPNéén,

Voor de verhuizing werkte het verzenden via de internetverbinding over ISDN2 zonder problemen. Na de verhuizing en in gebruik maken van de KPN één internet verbinding verstuurt mijn exchange server geen mail meer uit (na open zetten poorten ontvangt de server wel alle mail).
Ik heb naast poort 25 ook andere poorten gebruikt maar dat gaf geen oplossing.
Hoe stel ik mijn smart host in?

alvast dank voor een snelle oplossing (nu kan het bedrijf geen mail meer verzenden)
icon

Beste antwoord door Carah 21 februari 2017, 16:44

Hi Jean75,

Standaard is op een KPN één verbinding de smtp poort geblokkerd.
Om mailverkeer mogelijk te maken kunnen wij een iron poort inregelen.
Deze zorgt ervoor dat u met uw exchange server toch e-mail kunt versturen. Als u mij uw bedrijfsgegevens in een privébericht toestuurt, maak ik dit voor u in orde.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2
Badge
Omdat KPN geen mailserver aanbied op kpneen kan je geen gebruik maken van de smarthost functie.
Je zal in exchange aan moeten geven dat de mail rechtstreeks bezorgd moet worden.
Ok, dank je voor je snelle reactie!

Was fijn geweest dit vooraf te weten. Enig idee hoe ik dit in exchange 2007 ingesteld kan worden?
Reputatie 2
Badge
Van exchange heb ik niet zoveel kennis. Gebruik al jaren Kerio connect als mailserver.
Maar als ik het het me goed herinner moet je op zoek gaan naar de sendconnector. Als je hiervan de eigenschappen opend zou je moeten kunnen kiezen tussen Use domain name system en send true these smarthosts. Deze laatse zou bij jou aan moeten staan met daarbij de mailserver die nu gebruikt wordt.
Reputatie 3
Badge
Je moet even zoeken op send mail via dns
Dank je, helaas geen succes. mn que blijft vol.

ik heb het ingesteld als omschreven op: https://www.ic.co.uk/support/knowledgebase/ic-host/email/exchange-2007-2010-send-e-mail-using-dns/

Vanaf de server kan ik gewoon op internet en worden de DNS requests geresolved
Reputatie 4
Badge +1
Hi Jean75,

Standaard is op een KPN één verbinding de smtp poort geblokkerd.
Om mailverkeer mogelijk te maken kunnen wij een iron poort inregelen.
Deze zorgt ervoor dat u met uw exchange server toch e-mail kunt versturen. Als u mij uw bedrijfsgegevens in een privébericht toestuurt, maak ik dit voor u in orde.
Goede morgen,

Het issue is opgelost, ik heb de standaard SMTP server smtp.routit.net ingesteld en volgens mij heeft de KPN engineer ons domein bekend gemaakt op de smtp omgeving. :D

bedankt allen voor het meedenken!

Reageer