Vraag

Gebruik maken van softphone i.c.m. KPN ÉÉN

  • 23 December 2019
  • 4 reacties
  • 1680 keer bekeken

Goedenavond,

Wij maken gebruik van KPN ÉÉN en hebben hier meerdere toestellen staan. Nu gebeurt het echter regelmatig dat wij de fabriek inlopen. Als we dan de telefoon hebben rennen we weer terug, maar dat is niet echt handig natuurlijk. 

Nu heb ik vandaag KPN gebeld, voor de SIP-gegevens, zodat ik op Windows (voor op kantoor) en op Android (voor in de bedrijfshal) toch nog bereikbaar zou kunnen zijn.

Nu probeerde ik deze gegevens in te stellen in Linphone, echter lukte dit niet. Hij weigert te authoriseren, terwijl ik voor mijn gevoel alles goed doe.

  • Ik gebruik als gebruikersnaam de gegeven gebruikersnaam
  • Ik gebruik als wachtwoord het doorgegeven wachtwoord
  • Ik gebruik als domain het domain [bedrijfsnaam].kpn.kpneen.nl
  • Ik gebruik als proxy een ip-adres dat ik heb gekregen
  • Ik zet het protocol op UDP.

Toch kan ik niet verbinden op één of andere manier. Kan iemand mij hier mee helpen? Bij Voys leveren ze bijvoorbeeld wel gewoon netjes de SIP gegevens aan, + geven ze op de website uitleg hoe te verbinden, maar dat kan ik bij KPN vreemd genoeg niet vinden?

 

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank!


4 reacties

@Jantje  Het kan ook gewoon zijn dat de SIP verkeerd aangemaakt is bij KPN en niet werkt of niet goed werkt.
Functioneert het niet naar bepaalde klanten en naar anderen wel?
Ik kan namelijk als KPN klant met een KPN  SIP  alleen bellen en gebeld worden door klanten die hun telefonie NIET bij KPN hebben lopen en geen aanbieder hebben die adverteert met ‘bij ons belt u via het KPN netwerk’. 
KPN wringt zich in alle bochten om geen nieuwe SIP aan te maken terwijl dat volgens de KPN technici de enige oplossing is, behalve in de KPN server de gegevens goed te zetten (wat ook al weken niet gebeurt), waardoor ik al weken beroerd of niet bereikbaar ben.

Wat zijn de klachten?
Als ik als KPN klant met KPN abonnees bel dan gaat de telefoon in en uitgaand keurig over, maar er komt geen spraak tot stand. Echt bellen kan ik alleen feilloos met niet KPN klanten.
Of is bij U een instelling niet goed en functioneert niets? Wat heeft u geprobeerd, stuurt u anders een persoonlijk bericht.

Goedemiddag,

Er is een applicatie binnen KPN EEN beschikbaar welke als softphone kan worden gebruikt.

https://download.voipit.nl/KPNInContact/PC/KPNInContact.exe

Ik vermoed dat dit hetgeen is waar u naar op zoek bent.

 

Goedemiddag @Jantje, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Ik durf niet te zeggen of het op deze manier gaat werken via uw KPN ÉÉN aansluiting. Mijn advies zou zijn om contact op te nemen met de servicedesk van KPN ÉÉN en te informeren naar de mogelijkheden. 

 

Ze gaven aan hierop geen support te geven, dus daar verwacht ik weinig van eigenlijk.

Reputatie 5
Badge +5

Goedemiddag @Jantje, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Ik durf niet te zeggen of het op deze manier gaat werken via uw KPN ÉÉN aansluiting. Mijn advies zou zijn om contact op te nemen met de servicedesk van KPN ÉÉN en te informeren naar de mogelijkheden. 

 

Reageer