Vraag

Handen in het haar door wegvallende PPoE vertbinding

  • 4 March 2023
  • 5 reacties
  • 89 keer bekeken

Goedemiddag,

Hopelijk is er hier iemand die kan helpen. Wij hebben sinds kort een KPN EEN glasvezel verbinding. een week of 2 nu. We gebruiken een extra subnet mbh WAN ALIAS. Wanneer er verbinding is dan werkt alles ook prima. Sinds dag 1 hebben wij last van een wegvallende verbinding at random. Wij hebben een Draytek Vigor 3910 met een rechtstreekse verbinding naar KPN glasvezel. Dus FTH direct op de Vigor aangesloten dmv een SFP+ Module van het merk Draytek. De verbinding is opgebouwd dmv PPPoE. De frustratie is groot aangezien de verbinding soms na een aantal minuten verbreekt en gelijk weer verbind. Soms zit er 10 min tussen soms 1 uur. Het klappert. Wij hebben een rdp server draaien waar meerdere mensen op aan het werk zijn. Wanneer de verbinding even stopt worden de collega's ook gedisconnect. In het "current" log van de Draytek zie ik dan deze melding verschijnen:

2023-03-04_12:53:20.26025  pppShutdown(ConnId=3)![0m[35m
2023-03-04_12:53:20.26392  dump_backtrace: fp:0x46920170, pc:0x40648604[0m
2023-03-04_12:53:20.26943 Call trace: 0x40648604 0x401db75c 0x40770c84 0x401c09f8 0x400bbc10
2023-03-04_12:53:20.28338 [31m
2023-03-04_12:53:20.28428 BBG_Down info=3 
2023-03-04_12:53:20.28643 [0m[35m
2023-03-04_12:53:20.28789  dump_backtrace: fp:0x469200e0, pc:0x40648604[0m
2023-03-04_12:53:20.29419 Call trace: 0x40648604 0x40772084 0x402063bc 0x40203ed4 0x401d9d18 0x401c2218 0x400bbc10
2023-03-04_12:53:20.30413 
2023-03-04_12:53:20.30440 BBG_Down ifno=3
2023-03-04_12:53:20.30631 dpdk_cmd_vlan_real : 258 ifno 3 real_ifno 3 send 0601 0002 sessionID c8e6 mac 14:49:bc:1c:9a:41 -> 70:6d:15:f8:bf:04 if WAN1 vid 65535 eth_port 5
2023-03-04_12:53:20.32226 [DPDK][Vlan_handle_entry():97] ACTION_REGISTER/ACTION_UPDATE ifno 3 vid 65535 IF_TYPE_PPPOE 
2023-03-04_12:53:20.32232 
[DPDK][PPPoE_Handle_Entry():291] ACTION_DEREGISTER ifno 3 recv 0601 0002 sessionID c8e6 mac 14:49:bc:1c:9a:41 -> 70:6d:15:f8:bf:04 if WAN1 vid 65535 eth_port 5 
2023-03-04_12:53:20.32234 [DPDK][PPPoE_Handle_Entry():332] DEREGISTER old PPPoE entry ifno 3
2023-03-04_12:53:20.37997 
[31m

Ik heb echt alles geprobeerd wat er in mijn macht ligt maar helaas de haperingen blijven. (glaskabel vervangen, koppelblokje groen vervangen, instellingen nagelopen in de draytek, etc.)

Vandaar dat ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen. Hartelijk dank alvast voor het meedenken.

Met vriendelijke groet,

Wicher Prummel


5 reacties

Goedemiddag @wicherp 

Als eerst natuurlijk welkom op het Zakelijk KPN forum.

Vervelend dat je wegval ervaart met de verbinding. Ik heb aan de hand van de gegevens in je profiel jouw verbinding er bij gezocht en ik zie dat er momenteel een openstaand ticket is voor de Experts van KPN EEN, al gaat dit natuurlijk om het instellen van records.
Aangezien dit ticket nog open staat. zal je nog worden teruggebeld door een KPN collega. Ik adviseer je dan om wanneer je wordt teruggebeld direct om advies te vragen in de situatie waar je nu mee te maken hebt. Mogelijk kan mijn collega je helpen of advies geven.
Mocht er een ticket nodig zijn, dan hoor ik het graag; zodat ik deze voor je zou kunnen aanmaken.

Hoi Wesley, bedankt voor je reactie. Ik ben iid gebeld door een collega en dat ticket is perfect opgelost. Helaas was de beste man nogal kort van stof en voor ik het wist had hij opgehangen. Zou jij mij alsnog willen helpen? Dank je!

Uiteraard, dat is geen probleem.
Kan ik voor het ticket dezelfde contactgegevens en telefoonnummers aanhouden, als bij het opgeloste ticket?

Yes! Dank je!

Ik heb een case aangemaakt met casenummer: 00631990

Er zal contact met je worden opgenomen. Hopelijk kan het probleem worden verholpen.

Reageer