Helaas zien wij sinds een tijd regelmatig een hoge latency op onze KPN EEN MKB Excellence glasvezelverbinding. Het probleem treedt op vanaf alle providers naar netwerk van RoutIT, dus ook naar andere IP Adressen van bijv. de webserver van RoutIT (zoals te zien in onderstaande screenshots).
Ik heb dit aangemeld via:
- De Excellence Partner;
- RoutIT;
- KPN;
- KPN Klachtenprocedure.
Helaas kom ik hier niet verder mee omdat de partijen naar elkaar wijzen. We hebben juist vanwege onze goede ervaringen met KPN voor een KPN verbinding gekozen, maar door een (naar mijn mening) misleidend contract zijn we uiteindelijk op het RoutIT netwerk terecht gekomen ondanks dat deze partij nergens genoemd wordt in het contract.
Ondanks dat het probleem ook optreedt vanaf KPN->RoutIT ligt het volgens zowel KPN als RoutIT niet binnen hun eigen netwerk. KPN geeft aan dat RoutIT een ticket moet inschieten wanneer zij denken dat het probleem bij KPN ligt. RoutIT geeft aan dat ze zelf geen tickets aanmaken maar dat we als klant zelf contact moeten opnemen met hun (niet nader gespecificeerde) peering partner.
Op onderstaande screenshots is het probleem duidelijk zichtbaar:


Welke ingangen/mogelijkheden zijn er nog om dit probleem opgelost te krijgen?