KLACHT: het onvermogen van KPN i.v.m. verhuizing naar nieuw pand

  • 30 januari 2020
  • 7 reacties
  • 198 keer bekeken

Medio november 2019 hebben wij een verhuizing naar een nieuw pand doorgegeven aan KPN waar glasvezel aangeboden wordt. In de meterkast hangt zelfs een welkomstkaartje waarin de enorme voordelen van glasvezel door KPN worden aangeprezen.

De situatie is nu dat vandaag, 30-1-2020, wij nog steeds GEEN internet hebben, GEEN VOIP bellen, GEEN virtuele belcentrale en ook GEEN oplossing van KPN hebben gekregen. Daarbij komt dat beloften NIET worden nagekomen, we van het kastje naar de muur worden gestuurd. En intussen worden vrolijk de rekeningen van NIET geleverde KPN-diensten van onze rekening afgeschreven. WAT EEN MOOI VERDIENMODEL!

Het is dankzij ZIGGO dat we niet helemaal van de buitenwereld zijn afgesloten want zij kwamen BINNEN 1 WERKDAG WEL MET EEN OPLOSSING! Dit is werkelijk een schandelijke zaak die verder geen toelichting behoeft.

Ik vraag mij af: zijn er meer gedupeerde ondernemers die hetzelfde probleem te maken hebben? Hoe groot is de schade die deze ondernemers hebben geleden? Hebben deze ondernemers een klachtenprocedure gestart, en zo ja, hoe is die verlopen?

Ik ben reuze benieuwd naar de reacties en hoop dat er meer ondernemers opstaan tegen de getoonde arrogantie van KPN en hun onvermogen klanten op een redelijke wijze te helpen waar zij nota bene voor betalen!

 

René - Nederlands Piano Atelier

 

 

 

 

 

 

 

Wij betalen maandelijks een fors bedrag voor o.a. internet en VOIP bellen.


7 reacties

Reputatie 3
Badge +2

@Nederlands Piano Atelier allereerst welkom op het zakelijk KPN forum.

Wat een verhaal zeg! Graag ontvang ik in een privébericht wat meer informatie. Ook NAW gegevens en ordernummers zouden enorm helpen. Dan zal ik mijn best doen om wat te kunnen betekenen in deze kwestie.

Beste KPN Moderator,

Nadat wij 2 maanden hebben gewacht op een verhuizing van onze aansluiting, is op ons nieuwe adres nog steeds niets gerealiseerd en kunnen nog steeds niet van onze VOIP telefoons, doorverbind services gebruikmaken. Onze telefoons staan nog op het oude adres, maar dat wordt binnenkort opgeheven.

Wij hebben onlangs, na lang aandringen,  een Direct Online Pakket ontvangen waardoor we nu alleen mobiel internet hebben

Straks is ons oude adres opgeheven en moeten de stekkers er letterlijk uit. Hoe nu verder?

René - Nederlands Piano Atelier

Beste @Nederlands Piano Atelier  ,

Hoe is het inmiddels bij u gelopen.? Ik ben zeer geïnteresseerd omdat ik iets vergelijkbaars meemaak bij KPN.
Ik ga nu ondanks acht werkuren oplosgarantie de vijfde storing week in met niet werkende telefonie en zelfs de doorschakeling van een zakelijke nummer werkt niet naar behoren. En ik ben nog niet eens verhuisd. Zo kan je geen zaak draaien.

Ondertussen krijg ik deze maand wel van KPN ongehoord gepeperde rekeningen van honderden euro's voor deze ene maand. Terwijl KPN niets merkbaars onderneemt, de telefonie niet werkt en alle belkosten in Nedeland afgekocht zijn en ik niet nar het buitenland gebeld heb.

https://zakelijkforum.kpn.com/stel-uw-vraag-4/doorschakeling-vast-kpn-telefoonnummer-krijgt-kpn-niet-voor-elkaar-12117?postid=26941#post26941
en
https://forum.kpn.com/internet-9/doorschakeling-vast-kpn-telefoonnummer-500043

Dag ‘Dagobert’,

 

Beetje vreemde naam voor een ondernemer/ZZP-er, maar vooruit.

Wij zijn inmiddels overgestapt naar Ziggo.

KPN kan nog steeds niet leveren wat ze beloven. Simpel dus eigenlijk.

 

 

Geacht @Nederlands Piano Atelier ,
Ik zit anoniem op dit forum, de naam van mij en mijn bedrijf maakt niet uit hiervoor en dat blijkt denk ik uit mijn naam. Noodgedwongen staat het wel op de bedrijfswebsite zodat de klanten weten waarom we zo belabberd bereikbaar zijn en aan wat/wie dat ligt. Ik wil best via een persoonlijk bericht afspreken om te bellen, zo anoniem is het ook niet.

Ik vindt het bijzonder triest dat het grootste telefonie bedrijf, voorheen zelfs monopolist, dit bij u niet kon oplossen.
Heet u een idee hoe dat komt? Ik neem aan dat u nog wel een gesprek met een excuus van KPN gehad heeft?

Wacht u intussen al voor de vierde maand op KPN?
Dat is een schrikbeeld waar ik niet aan moet denken. Bij mij heeft KPN het probleem veroorzaakt en hoeven ze voor de noodoplossing alleen ergens een instelling goed te zetten. Combinatie van ereschuld en contractuele acht werkuren oplosgarantie maar van beide merk ik weinig.

Ons probleem was dat wij naar een nieuwbouwpand zijn verhuisd waar, hoe ironisch, een welkomstkaartje in de meterkast hing met de belofte heel snel glasvezel te kunnen krijgen van KPN. Het bleek echter dat de bekabeling van het verdeelstation naar het pand nog helemaal niet gelegd was, ze ook niet konden zeggen wanneer dit aangelegd ging worden, en als klap op de vuurpijl zij geen invloed hadden op het bedrijf dat de bekabeling moest gaan aanleggen. CONCLUSIE: KPN HEEFT ZIJN PRIMAIRE BEDRIJFSPROCESSEN NIET OP ORDE. !

In mijn ogen is de oude managementcultuur het grote probleem waar wij als klanten mee te maken hebben. Zoals je zegt: voorheen was KPN een Staatbedrijf. Die staan er niet om bekend de klant centraal te stellen en waarde te creëren waar de klant graag voor wil betalen.

Dat wij nu een probleem hebben boeit eigenlijk helemaal niemand binnen KPN, behalve een enkele goedwillende medewerker die ik aan de telefoon heb mogen krijgen (na veel doordrammen) en het allemaal wel heel vervelend vond.

 

Morgen is het 1 juli 2020. Vanaf november 2019 zijn wij hiermee bezig en er ligt nog steeds geen glasvezel naar het pand toe. Gelukkig zijn wij niet afhankelijk van de Cloud-oplossingen van KPN zoals virtuele belcentrale, maar willen wij gewoon telefoon en internet. Daar heeft Ziggo ons via een analoge aansluiting prima mee kunnen helpen, en snel.

 

René - Nederlands Piano Atelier

 

@Nederlands Piano Atelier,
Weet u zeker dat die kabel er nog niet lag? En hoe lang duurde het voordat men dat bij KPN wist?
Wanneer komt die kabel er dan vraag ik me af, niet iedereen heeft een ziggo kabel.

Bij mij duurde het ettelijke dagen voordat KPN wist dat KPN ergens een kabel vernield had, die volgens monteurs in een dag gerepareerd had kunnen en moeten worden, maar KPN drong aan op een andere oplossing.
Het lijkt inderdaad alsof KPN zijn belangrijkste bedrijfsprocessen niet op orde heeft. Maar vooral ook dat men zich verschuilt achter onzinnige administratieve processen die blijkbaar de baas zijn ipv ondersteunend. Dingen worden structureel niet recht gezet en drogredenen aangehaald. Ik maak ook KPN’ers mee die zich schamen voor hun collega’s en zich oprecht voor hun KPN collega's verontschuldigen.

Ik heb een zakelijk contract, met acht werkuren oplosgarantie. Bedrijf+zakelijk contract+ facturen met duidelijk overal ‘Zakelijk’ er op. Ik wordt bij problemen naar particulier doorgestuurd, omdat ik geen zakelijke klant zou zijn. Particulier stuurt me weer door naar zakelijk omdat ik geen particuliere klant ben. Dat gebeurt rustig tien of meer keren op een rij als ik bel tot men door heeft dat ik een zakelijke klant ben en ik na een paar keer doorschakelen na de juiste afdeling die mij kan helpen, weer zit bij …. particulier. Vervolgens wordt je dan doorverbonden naar een niet bestaand nummer. Na vier keer kijkt een medewerker zelf even of dat nummer bestaat en koppelt na een kwartier wachten terug dat het nummer verkeerd doorgeschakeld staat en hij zal zorgen dat ik bij de juiste afdeling kom. Dan zit je intussen al zes uur ononderbroken te bellen.
Vervolgens is de juiste medewerker/afdeling al naar huis en ‘wordt het opgepakt’. Op het zakelijke forum krijg ik ook alleen maar beloftes terwijl er niets gebeurt en totaal onzinnige afwimpelende mededelingen.

Als ik telefoonstoring op alle nummers heb is het ironische dat KPN op de chat zegt dat men voor telefoonstoring alleen kan bellen. Alleen dingen als internet storingen kan men voor kunnen chatten. De medewerker moest ook wel lachen dat dat klinkt als afpoeieren zodat je met je probleem niet bij KPN terecht kan.

Men is nu al de vijfde week bezig noodoplossingen voor telefonie werkend te krijgen. Dat moet wel want zelfs de simpelste zakelijke oplossing duurt minimaal acht weken met een spoed-aanvraag. Zelfs de doorschakeling van een telefoonnummer lukte in al die tijd niet.

Intussen kreeg ik deze maand wel (terwijl belkosten afgekocht zijn) een factuur van 419 euro: voor NIET werkende telefonie.

Reageer