Vraag

KPN HIPIN en Unit4

  • 21 december 2016
  • 15 reacties
  • 2066 keer bekeken

De KPN Hipin software die mogelijkheden tot koppelen met een CRM bied op dit moment geen optie tot koppelen met Unit4. Dit kan wel met ODBC maar in de gebruikte database staan de benodigde velden in diverse tabellen. Geen een enkele tabel heeft voldoende velden om informatief goede informatie aan de gebruikers weer te geven. Nu willen wij specifieke informatie velden in de HIPIN software laten zien aan de gebruikers. Een Excel of Access database met deze informatie is redelijk simpel te maken met een BI tool. Heeft iemand ervaring met de HIPIN software en bijvoorbeeld een access database? De instellingen voor de access database koppeling in de HIPIN software zijn niet echt duidelijk.. Het had handig geweest om de database gewoon te kunnen kiezen vanuit HIPIN.

15 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hi Jeroen,

De hipin software ondersteund geen Unit4.
We ondersteunen wel:

ACT
AFAS Profit (zie voor een demo: http://www.youtube.com/watch?v=VwABXaxjjJY)
AFAS Profit Online
eGroupware
Exact Globe
Front Range Goldmine
Lotus Notes
Maximizer
Microsoft Access
Microsoft Dynamics CRM
Microsoft Dynamics NAV
Microsoft Outlook (Outlook 2016 zal vanaf versie 2.5.32, Build 16204)
Netsuite
ODBC
Perfectview (alleen voor HIP & KPN ÉÉN)
Sage CRM
Sage Peach Tree
Sage Saleslogix
Salesforce
Sugar CRM
Super Office
vTiger
Zoho

ODBC wordt wel ondersteund. Als ik het goed begrijp heeft u deze software tot uw beschikking.
Daarnaast kunt u ook gebruik maken van Acces.

Een koppeling maken:
1. Rechtermuisknop op het bolletje in uw applicatie icoon in de taakbalk
2. Kies voor configuratie
3. Klik op interface
4. Zorg dat de Modus is ingesteld op Software Integratie Outlook & CRM
5. Voeg nu een nieuwe Integratie toe



Laat me weten of het is gelukt.
Beste Carah,

Als je CTRL inhoud en dan met rechtermuisknop op (nieuwe toevoegen) klikt komen er heel veel meer opties te staan waaronder Unit4. Die zijn aangemaakt dus in de software maar helaas niet werkend.
Unit4 is een zeer gestandaardiseerde database dus bij iedereen zullen de persoon en telefoongegevens in dezelfde tabellen staan.

De ODBC koppeling naar onze Unit4 database krijg ik wel aan de gang op een enkele tabel. Echter een enkele tabel voorziet niet in de gewenste informatie aangezien in databases niet altijd alle benodigde informatie in een enkele tabel staat.

In Unit4 staan personen, bedrijven, namen van bedrijven in verschillende tabellen waarbij je dus minimaal 2 tabellen zult moeten koppelen in de HIPIN software om een naam en een telefoonnummer tevoorschijn te kunnen krijgen.

Aangezien het er al gewoon in zit en Unit4 een vrij groot, bekend en standaard pakket is lijkt het me wel handig als dit gewoon in orde wordt gemaakt in de HIPIN software. Er wordt namelijk wel mee geadverteerd dat de HIPIN software met ieder CRM kan worden gekoppeld. Dan ga ik er van uit dat minimaal een telefoon nummer en een naam beschikbaar kan worden.
Reputatie 4
Badge +1
Hi Jeroen,

In de mooiste situatie koppelen we Unit4 aan de Hipin. Helemaal mee eens.

Door uw antwoord ben ik gaan bellen met de makers van de software. Zij gaven aan dat de lijst die u ziet wanneer u de CTRL inhoudt, systemen zijn die niet standaard ondersteund worden maar soms wel als maatwerk. Hij vroeg mij een ticket voor u aan te maken, zodat ze ernaar kunnen kijken.

Als u mij in een privé bericht uw klantnummer/ bedrijfsnaam stuurt dan ontvangt u van mij het referentienummer van de ticket.
Beste Carah,

Ik moet zeggen dat mij dit wel vreemd overkomt. We betalen aan KPN voor deze het gebruik van de HIPIN software maar moeten dan voor standaard ERP software maatwerk laten maken bij de organisatie die de HIPIN software maakt om het aan de gang te krijgen. Als wij het maatwerk laten maken kan iedereen met Unit4 het in principe gebruiken. Maar KPN ondersteund Unit4 niet dus moet iedereen zogenaamd maatwerk laten maken bij dit bedrijf. Of zijn wij de enige met het ERP pakket Unit4 extended die ook KPN een telefonie heeft? Lijkt me heel sterk.
Reputatie 4
Badge +1
Hi Jeroen,

Hoe het komt dat Unit4 niet standaard ondersteund wordt, durf ik niet te zeggen.
Het belangrijkste is dat ze het voor u mogelijk maken.

Hou me op de hoogte van de ontwikkelingen 🙂
Ik zit in een soortgelijke situatie in verband met de overstap naar KPN EEN VoiP icm Unit4.
Een overstap is natuurlijk alleen gewenst wanneer een koppeling met Unit4 mogelijk is.

De adviseur van KPN vertelde: De koppeling met Unit4 staat op onze lijst en is mogelijk maar de instellingen zijn aan de leverancier van de software (Unit4).
In mijn geval staat in de handleiding van Unit4: "Hoe één en ander in de telefooncentrale ingeregeld moet worden is aan de leverancier van de centrale. Deze informatie is bij UNIT4 niet aanwezig."
Een "van het kastje naar de muur"- verhaal dus.

Wel heb ik in de handleiding van Unit4 kunnen vinden wat een VoiP centrale precies nodig heeft om gekoppeld te worden.
- De tel centrale van KPN moet een commando bij een inkomende oproep kunnen uitvoeren dat een .exe bestand van Unit4 oproept.
- Dit commando moet bestaan uit een vast stukje tekst [naam van exe-bestand] [telefoonnr] [het nummer waarmee gebeld wordt].

Na herhaaldelijk met de KPN helpdesk gebeld te hebben om zelf maar uit te zoeken of dit mogelijk is, is de boodschap: "Dat weten alleen de technische medewerkers, maar van die personen mogen we geen telefoonnummer geven want anders worden die de hele dag gebeld." Goh, zou dat dan geen hint zijn dat daar VRAAG naar is. Ik kan toch geen KPN VoiP afnemen zonder enige garantie dat het samenwerkt met ons CRM systeem?
Didier,
De HIPIN software kan met ODBC koppeling direct je database uitlezen en aan de hand van de gevonden nummers in die tabel nummerherkenning vinden en weergeven. Bellen vanuit Unit4 kan je al als je HIPIN software hebt want je hebt een Tapi driver bij de HIPIN software erbij gekregen. Bellen loopt dan gewoon via de standaard dialer van windows. Bellen vanuit outlook of vanaf een internetpagina kan ook. Als je nummers met CTRL-C kopieert kan je ook je klembord laten kiezen en bellen.

Het probleem is dat Unit4 organisaties, personen, namen van organisaties in verschillende tabellen neerzet. De HIPIN software zou met een preset in minimaal 3 tabellen zijn zoekactie moeten gaan doen. De maker van de software zou deze preset dus eenmalig moeten uitzoeken en meeleveren. Als alle benodigde informatie in 1 tabel zou zitten kan je zelf heel snel een ODBC integratie koppeling opzetten naar die tabel en heb je telefoonnummer herkenning van alle nummers uit de database van Unit4.

Unit4 Dias heeft overigens al wel een verborgen preset in de HIPIN software dus het is al eens gemaakt blijkbaar. Het wordt alleen niet ondersteund om wat voor reden dan ook. Of Unit4 Dias preset bij jullie gaat werken moet dat blijken.
Reputatie 4
Badge +1
Hi Didier,

Wat Jeroen zegt klopt helemaal. Ik heb de vrijheid genomen om te bellen met de excellence partner van Jeroen. Zij hebben inmiddels contact met de makers van de Hipin software.
Didier, ik begrijp dat u bezig bent met de overstap naar KPN EEN VOIP. Mag ik van u in een privébericht de bedrijfsgegevens en indien beschikbaar een order of klantnummer?
Ons Unit4 CRM programma maar geen gebruik van een ODBC koppeling, maar van een uitvoerbaar bestand (.exe) dat opgeroepen moet worden bij een inkomende oproep icm het inkomende telefoonnummer.

Dus daaruit concludeer ik dat Unit4 niet bij elk programma uit het assortiment van dezelfde protocollen gebruik maakt.
Didier,
De HIPIN software staat in verbinding met je telefoon. Als de telefoon overgaat ziet de HIPIN software dat en doet een nummer herkenning in de database. Jullie Unit4 crm draait net als Unit4 zelf op waarschijnlijk dezelfde database. Daar staan alle telefoonnummers (daar staat eigenlijk alles van Unit4 en CRM)
De Hipin software kan via ODBC of via een aangeleverde preset een verbinding maken met jullie database. Het werkt structureel op een andere manier als je denkt. De database is het centrale punt waaruit CRM, UNIT4 en de HIPIN software zijn informatie uit haalt.
Reputatie 4
Badge +1
Hi Didier,

Momenteel maak ik een ticket aan voor u net als die voor Jeroen is aangemaakt bij de makers van de software. In de onderstaande afbeelding worden mij een aantal vragen gesteld over uw Unit4 database.
Wilt u deze invullen via een reactie?

Ik heb inmiddels een reactie binnen gekregen. Begint met € 875 euro om het te laten onderzoeken. dit moet eerst betaald worden en na de technische evaluatie word er een advies gegeven welke licenties nodig zijn ( Unit4 ? ) om het te laten werken. Wordt vervolgd dus.
Hierbij een link naar de supported integratie's voor HIPIN:
https://hipin.mondago.com/integration.php
Ik ben na de laatste update van de HIPIn software nog een keer met de ODBC koppeling bezig geweest en de volgende SQL query aangemaakt

SELECT "ba-023_0".cdorg, "ba-001_0".naamorg,CONCAT( "ba-023_0".kengetalnr, "ba-023_0".abonneenr) as Telnr
FROM DATA.PUB."ba-001" "ba-001_0", DATA.PUB."ba-023" "ba-023_0"
WHERE "ba-023_0".cdorg = "ba-001_0".cdorg AND (("ba-023_0".cdteleco='t'))

Met bovenstaande code krijg ik netjes vanuit Unit4 via ODBC het organisatienummer plus naam en het telefoonnummer terug als ik op TEST klik bij het inrichten van de ODBC koppeling.

De velden kan ik benoemen

Als ik een integratie test doe krijg ik echter de volgende melding:
ERROR [HY000] [DataDirect][ODBC Progress OpenEdge Wire Protocol driver][openedge]Syntax error in SQL statement at or about "WHERE ("TELNR" LIKE ?)" (10713)

Zie screenshot hieronder.
Ik heb het cache vinkje ook al weggehaald maar dit heeft verder geen invloed lijkt het.

Iemand enig idee waarom de test connectie wel lukt en de integratie test niet ?



Reputatie 6
Badge +6
Goedemorgen @Jeroen Broekhuizen ,

Het is natuurlijk al even geleden en inmiddels is Carah niet meer actief op het forum.
Zij heeft een andere functie en ik kan haar tot mijn spijt ook niet als hulplijn inzetten. Ik moet eerlijk bekennen dat dit mijn pet te boven gaat en dat ik ook hulp in moet schakelen. Ik ben even op onderzoek gegaan en ik zie dat u met Bangma Verpakking een KPN EEN Excellence pakket heeft via onze business partner DB+.

Ik heb onze servicedesk gesproken en begrijp dat we in dit geval het beste een ticket voor de engineers kunnen aanmaken om u de beste hulp te kunnen bieden. Aangezien het pakket bij DB+ in beheer is moet ik u daarom vragen om de vraag bij hun uit te zetten.

Ik ben normaliter echt allergisch voor het doorverwijzen van klanten, maar in dit geval zit er niks anders op 😑. Mijn excuses hiervoor! U kunt DB+ bereiken via het telefoonnummer https://tel:0174 - 316060.

Reageer