Vraag

KPN4/5G naar KPN Glas Zakelijk

  • 19 April 2023
  • 7 reacties
  • 76 keer bekeken

Hoi,

Wij hebben een klant met KPN Glaz zakelijk (vast ip blok). Zij hebben medewerkers die via een 4/5G verbinding willen maken met een webserver achter de KPN Glas verbinding, dat lukt meestal niet en zowel dan héé'l traag. Ping heeft een los van ongeveer 90%. Vanaf elke andere verbinding werkt het prima.

Traceroutes komen niet aan, vanaf bijv. een Vodafone 4G wel.

 

Kunnen jullie aangeven wat de oorzaak is?

Met vriendelijke groet,

Bart van der Horst


7 reacties

Wederverkoper geeft aan dat het ligt aan een ipv6 translatie, zowel mobiel als glas zijn volledig IPv4. Zou het probleem niet mogen zijn.

Goedemiddag @b.vanderhorst 

Als eerst natuurlijk welkom op het Zakelijk KPN Forum!

Helaas weet ik niet wat de oorzaak is probleem, maar ik kan wel mijn best doen om wat meer informatie te krijgen.
Wanneer je jouw profiel update met het klantnummer van de Glasvezel aansluiting, kan ik de gegevens er bij pakken.
Zijn de gebruikers van de 4G/5G verbinding mobiele gebruikers van een smartphone, of maken ze gebruik van een 4G/5G modem of dongel?

Hoi @Wesley

Alvast dank, ,klantnummer ga ik opzoeken. Het gaat om zowel Mobile gebruikers (Telefoon) als 4G modem/dongle gebruikers.

Het is echt heel frustrerend.

 

Met vriendelijke groet,

 

Hoi @Wesley

heb het klantnummer naar je verstuurd.

 

Met vriendelijke groet,

Bart van der Horst

@b.vanderhorst Bedankt voor het sturen van de gegevens.
Ik zie dat het een KPN EEN Excellence product is, wat door jullie bedrijf wordt afgenomen. De gegevens van deze producten zijn voor reguliere KPN Medewerkers volledig afgeschermd. De ondersteuning voor deze producten loopt via de Business Partner waarbij KPN Excellence is afgenomen. In het geval van jullie bedrijf is dit CBG Connect B.V. 

Mijn advies is dus om met hun Support afdeling contact op te nemen en het daar aan te kaarten. Voor KPN EEN Excellence heb ik of de KPN EEN Supportdesk geen mogelijkheid om ondersteuning te bieden, of een ticket aan te maken. Jullie Business Partner, CBG Connect kan dit wel.

Hoi @Wesley ,

 

Dank voor je antwoord, helaas kom ik er dus met CBG niet uit. Vandaar dat ik het via dit Forum probeerde.

Evengoed bedankt.

 

Met vriendelijke groet,

Bart van der Horst

 

@b.vanderhorst 

Jammer om te lezen dat je er met CBG ook niet uit komt. Geven zij aan dat ze niet kunnen helpen met dit vraagstuk?
Als het goed is kan een Business Partner voor complexe vraagstukken ook intern een ticket aanmaken.
Het kan echter zijn dat zij dit als zijnde '’eigen netwerk'’ instellingen beoordelen en daarbij niet kunnen ondersteunen.

Reageer