Beantwoord

Panasonic draadloos set vervangen voor yealink toestellen

  • 3 October 2020
  • 4 reacties
  • 277 keer bekeken

Hallo iedereen,

Hierbij mijn vraag wij hebben op kantoor een kpn een mkb pakket met telefooncentralle hier hangt momenteel 4 vaste yealink toestellen aan en een set van panasonic draadloos met 3 toestellen.

onlangs hebben wij 3 nieuwe yealink toestellen besteld die de plaats van de panasonic gaat vervangen.

in de 4 al aanwezige yealink toestellen kom ik niet binnen via de web interface inlog gegevens alles geprobeerd lukt niet.

de 3 nieuwe toestelen instellen en registreren lukt ook niet geen sip server host gegevens bekend .

Kan iemand mij de weg wijs maken met hoe ik de panasonic toestelen kan vervangen door de nieuwe yealink en hoe deze geregistreed moet worden.

teven hoe achterhaal ik de web interface inlog gegevens van de 4 al aanwezige yealink toestellen.

 

icon

Beste antwoord door Matthew 6 October 2020, 16:08

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Goedemiddag @MDL2 , welkom op het Zakelijk KPN Forum!

 

Allereerst excuus voor de verlate reactie. Per abuis is dit topic over het hoofd gezien, vandaar dat er nu pas een reactie komt.

Vanuit uw vraag begrijp ik dat u 3 Panasonic toestellen wilt vervangen door 3 Yealink toestellen, heeft u deze toestellen ook via KPN aangeschaft?

En heeft u ook al contact gehad met de servicedesk van KPN EEN om de toestellen aan te melden/configureren?

 

Beste Matthew,

Hartelijk dank voor je reactie.

Er is al contact geweest met KPN EEN zie ticket 00043511.

De toestellen zijn via KPN webshop besteld.

Het lijkt mij toch simple dat als de gebruikers waar deze nieuwe toestellen voor moet dienen in het beheer.kpneen portaal onder telefooncentralle gebruikers al aanwezig zijn 201 tot 207 waar van 201 tot 204 al hun eigen yealink t41p toestellen hebben en 205 tot 207 via het Panasonic basis station zitten dat er dan enkel alleen in het mooie dropdown menu type toestel in ons geval yealink t4xxS (yealink T42G) te selecteren toestel gegevens inzetten macadres etc. 

en via het web interface van het toestellen zelf de account gegevens waaronder ook de SIP SERVER HOST die niet wordt vrijgegeven door kpn vervolgens registreren aanmelden en klaar toch.

lijkt mij een beetje logisch dat de eind gebruiker over deze gegevens beschikt want in onze al bestaande 4 yealink toestel komen wij er ook niet in via de web interface van het toestel zelf waar wij enkle instellen anders zouden willen bijvoorbeeld caller ID.

als er nieuwe gebruikers aangemaakt zou moeten worden dan begrijp ik het volkomen dat KPN niet zou willen dat de klant via het achterkant van het systeem zaken aanmaakt en wijzigd in verband met veiligheid en werking.

maar als de gebruikers er al zijn dan zou het toch via de voorkant van het systeem alleen instellingen wijzigen mogelijk moeten zijn.

 

in ieder geval ticket is aangemaakt op maandag ochtend contact zou binnen 2 werkdagen zijn wij hebben enkel alleen een bevestigings mail gehad verder niks meer gehoord.

 

hoor het graag als ik het mis heb met bovenstaande.

Reputatie 4
Badge +2

Goed om te horen dat er al contact is geweest, ik zie inderdaad het ticket in het systeem terugkomen.

Wat betreft het gebruik, en waarom de toestellen niet in het beheer portaal te wijzigen zijn durf ik niet met zekerheid te zeggen. Het inregelen van de telefooncentrale is wat complexer dan wij u hier op het forum in kunnen ondersteunen.

Mijn advies zou zijn deze vraag te bespreken met de medewerker welke contact met u opneemt om de nieuwe toestellen te configureren en aan het systeem toe te voegen. Ik ga er van uit dat deze u de inhoudelijke informatie kan verschaffen.

Oke dank je voor de info we wachten dan af op het contact met de medewerker (monteur).

 

Reageer