Vraag

Panasonic KX-TPA60 koppelen met Yealink T42G

  • 5 April 2022
  • 6 reacties
  • 203 keer bekeken

Badge

Goedemiddag,

Net als mijzelf en een aantal andere collega's, hebben wij een vaste telefoon, de Yealink T42G, met daaraan gekoppeld een draadlosze telefoon, de Panasonic KX-TPA60. D.w.z. dat beide telefoons tegelijk overgaan als wij gebeld worden.

Wij werken verder met KPN Een met als basisstation de Panasonic KX-TGP600.

Nu is bij een van mijn collega's de Panasonic KX-TPA60 defect en wij willen deze vervangen door een nieuwe.

Hij is wel reeds aangemeld op de KX-TGP600, echter, wij krijgen het met geen mogelijkheid voor mekaar om deze aan de Yealink te koppelen.

Wij hebben zo'n beetje alle handleidingen wel gelezen maar komen er niet uit. Een monteur van KPN heeft het destijds allemaal gekoppeld.

Hopelijk kan iemand van u ons verder helpen, alvast bedankt !

Freelight BV
Jermolai van Lammeren


6 reacties

Goedemorgen @Freelight 

Als eerst natuurlijk van harte welkom op het Zakelijk Forum..

Als ik het goed begrijp is de defecte TPA-60 al vervangen en het aanmelden van dit toestel gelukt? Alleen de samenwerking met het Yealink toestel is dus nog niet tot stand gekomen.
Is het op dit moment wel al mogelijk om te bellen (inkomend en uitgaand) met het TPA-60 toestel of werkt dit ook nog niet?

Weet je toevallig ook welke extensie (ext.) of toestelnummer de Yealink heeft en de vorige TPA-60?

 

Als je wilt zou je dan je forum profiel willen updaten met jullie klantnummer, dan kan ik de gegevens er bij pakken alvast 😊

 

Badge

Goedemorgen @Freelight 

Als eerst natuurlijk van harte welkom op het Zakelijk Forum..

Als ik het goed begrijp is de defecte TPA-60 al vervangen en het aanmelden van dit toestel gelukt? Alleen de samenwerking met het Yealink toestel is dus nog niet tot stand gekomen.
Is het op dit moment wel al mogelijk om te bellen (inkomend en uitgaand) met het TPA-60 toestel of werkt dit ook nog niet?

Weet je toevallig ook welke extensie (ext.) of toestelnummer de Yealink heeft en de vorige TPA-60?

 

Als je wilt zou je dan je forum profiel willen updaten met jullie klantnummer, dan kan ik de gegevens er bij pakken alvast 😊

 

Goedemiddag Wesley,

Bedankt voor je antwoord.

De defecte is inderdaad al vervangen voor de nieuwe, en deze nieuwe is aangemeld.

Bellen, zowel in- als uitgaand, werkt niet.

Het toestelnummer voor zowel de Yealink als de vorige TPA-60 was hetzelfde, dat is ook weer de bedoeling.

Hoe zie ik de extensie ?

Met vriendelijke groet,

Freelight

Jermolai van Lammeren

Goedemorgen Jermolai,

Als het goed is staat het toestelnummer (soms ook wel het extensienummer genoemd) in het display van het toestel. 

Dit is dan zowel bij het betreffende Yealink toestel als het Panasonic het geval. Wellicht nog niet in de nieuwe Panasonic omdat deze nog niet werkt. Weet je in dat geval nog wat er in het display van de oude stond?

Badge

Goedemorgen Wesley,

In het scherm van de Yealink staat geen extensie.

In het scherm van de Panasonic stond in de oude het interne nummer waar de persoon op bereikbaar is, 206. In de huidige nieuwe staat "hs6".

Maar het zou toch vrij eenvoudig moeten zijn om de telefoons aan elkaar te koppelen aangezien jullie monteur dit destijds ook vrij eenvoudig voor elkaar had ?

 

Ik denk dat ik het beste even een ticket aan kan maken voor de supportdesk van KPN EEN, zodat mijn collega's je kunnen ondersteunen hierbij.

Kun je mij in een privé bericht de gegevens sturen van het technisch contactpersoon waar mijn collega's contact mee kunnen opnemen. Ik ontvang dan graag de voor en achternaam en het contacttelefoonnummer. Ook hoor ik dan graag binnen welke tijden hij/zij dan het beste bereikbaar is op werkdagen.

Bedankt voor het doorsturen van de gegevens @Freelight . Ik heb een case aangemaakt met case nummer 00495130.

Een collega van mij zal telefonisch contact opnemen voor het aanmelden en koppelen van het nieuwe toestel 😊

Reageer