Problemen na overstap op KPN ÉÉN

  • 26 september 2017
  • 1 reactie
  • 424 keer bekeken

Blijkbaar ben ik niet de enige...

Alles ging goed totdat de monteur op de stoep stond. Voordat deze kwam meerdere bevestigingen gehad dat op die datum (12 september) de monteur kwam. 1 ste vraag van monteur was waar heeft u de doos staan. Welke doos ??die opgestuurd is. Er werd gelijk gebeld naar kantoor en dood leuk mede gedeeld dat voor het pakket 3 keer een afleverpogingen was geweest. Ik heb geen briefje / bericht / email of wat dan ook gezien.

Toch maar op aangedrongen dat er toch maar iets geregeld moest worden na een uurtje monteur terug met de spullen. Telefoon etc allemaal ingesteld. Monteur was klaar en vraag gesteld hoe zit het met de Zapper ( deze functionaliteit hadden wij bij het ondernemerspakket) toen begon het ik weet van niks en dat is heel eenvoudig u belt met kantoor en dan wordt het geregeld daar zitten wel maandelijkse kosten aan verbonden, Kreeg gelijk een nare smaak in mijn mond.

Weet je wat monteur kan er niks aan doen zogezegd zo gedaan kantoor gebeld en toen begon het ja meneer wij kunnen u niet helpen hiervoor moet u bij de service zijn netjes doorverbonden ( hele traject wordt er gesproken over 1 aanspreek punt) na half uur eindelijk iemand aan de lijn situatie uitgelegd over de zapper. Krijg als reactie u dient dit aan te vragen daar gaat 15 dagen over heen gaan u krijgt van ons de formulier via de email ( voor de zekerheid maar prive email adres doorgeven)
Tot op heden nog steeds geen formulier gehad! In de avond maar verdiept in KPN EEN en wat schetst mijn verbazing? U kunt heel eenvoudig werken op afstand met KPN Zapper GRATIS .

Hoe kan het nu dat dit op website van KPN staat maar dat dit niet bekend is bij KPN. Bij aanleg van ondernemerspakket werd telefonisch in 10 minuten een account aangemaakt en dat het nu 15 dagen duurt en dat het alleen op 1 zakelijk mobiel kan die gekoppeld moet worden met KPN.

Ondertussen op de 12 september bij Dootal IP adres over laten zetten naar routit , Gezien wijzigingen tijd over heen gaat, kom je er later pas achter dat je wel email kan versturen maar niet ontvangen. Lekker handig dus, na wat uitzoeken kom ik samen met mijn systeembeheerder erachter dat poort 25 permanent dicht zicht.

Gebeld met Service probleem voorgelegd u dient in exchange wat aan te passen en dat werkt het 100% . Dit uitgelegd aan systeembeheerder werd als snel duidelijk dat dit niet oplossing is. Systeembeheerder maar laten bellen naar service en toen kwam de aap uit de mouw. Poort 25 kan open gezet worden maar daar dient maandelijks voor betaald te worden of u moet overstappen naar de Cloud. Gezien wij recentelijk hebben geïnvesteerd in nieuwe server met alles erop en eraan is dit geen optie voor ons.

Daarom contact formulier ingevuld situatie in kort beschreven om het op te lossen. Tot heden geen reactie mogen ontvangen.

Vrijdag 15 september werd er contact opgenomen vanuit de order begeleider. Situatie helemaal doorgenomen, Werd toezeggingen gedaan dat zijn collega's contact op gingen nemen. Je raad het al geen contact / niks gehoord van KPN. Afgelopen donderdag zelf weer actie ondernomen dmv email te sturen naar contact persoon die mij had toegezegd dat hij zijn collega;s ging aansturen. Vrijdag ochtend gelijk email terug dat hij het bij het management ging neer leggen en dat hij een WSO nummer nodig heeft Wederom dit weer mede gedeeld.

Wij zijn nu onder tussen 14 dagen later en het is nog net zo hoe de monteur het heeft achter gelaten.

Voor KPN ÉÉN
Hadden wij poort 25 functionaliteit
Op afstand dmv APP en user name toegang om telefoon etc door te schakelen en te ontvangen.

Na KPN ÉÉN
Kunnen wij geen email meer ontvangen.
Dienen wij handmatig via beheer de telefooncentrale op nacht schakeling te zetten. TWe zijn terug in de tijd!
Missen de functionaliteit van de Zapper

Bijkomstigheid
Je denkt dat je een nieuwe inlog krijgt waarbij je inzicht hebt in MIJN KPN helaas dat is niet zo, het lukt tevens niet om nieuwe aan te maken ivm technisch probleem speelt al meer dan een week,

Communicatie is ver beneden peil vanuit KPN, in deze tijd dat allerlei formulieren ingevuld dienen te worden met alles en nog wat en geen reactie daar op krijgen vind ik zeer slecht.
Dan heb je eindelijk contact met een medewerker die bereid is om eea te bevestigen met zijn email naam kom je zelf ook niet verder.

Vraag van mij ( ben nog steeds een klant) die helaas niet zonder internet en telefoon voor mijn bedrijf. Wie gaat er nu eindelijk eens iets doen! Wij kunnen allemaal gaan wachten maar dat schiet niet op!

1 reactie

Reputatie 5
Badge +5
Beste John, welkom op het KPN Zakelijk Forum.

Wat jammer om te lezen dat zo veel dingen fout zijn gegaan! Aller eerst heb ik uw topic apart gezet, aangezien wij wat berichten heen en weer zullen sturen tot alle problemen zijn opgelost. Bedankt voor de uitgebreide omschrijving. Ik ga hier dan ook meteen induiken en contact opnemen met de personen die verantwoordelijk zijn voor de juiste service richting u.

Zou u in een privébericht mij het bedrijfsnaam, postcode en huisnummer toe willen sturen? Verder ontvang ik ook graag de naam en mailadres van uw contactpersoon bij KPN EEN.

Reageer