Vraag

Stopzetting bedrijf

  • 23 July 2019
  • 5 reacties
  • 613 keer bekeken

Sinds maart 2019 KPN EEN, had daarvoor Ondernemerspakket wat gaat stoppen.
We hebben een KPN EEN pakket met onbeperkt bellen.
Nu zijn we per 1 7-2019 gestopt met ons bedrijf. Hoe kan ik e.e.a. geregeld krijgen bij KPN. We willen dit KPN EEN stopzetten. c.q beëindigen
Wat zijn de mogelijkheden?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hi @Twan Bovee ,

Goed dat u dat u dit ook even aankaart!

Als het bedrijf is gestopt kan ik me goed voorstellen dat het pakket ook beëindigd moet worden. Ook dit heb ik direct met de collega's van de servicedesk besproken. Nu zijn we eigenlijk wel benieuwd wat er verder met dit pand gaat gebeuren. Komt er bijvoorbeeld een ander bedrijf in uw plaats in deze ruimte?

We hebben namelijk naar het contract gekeken en zien dat deze nog 19 maanden doorloopt. Als we nu zouden opheffen betekent dit dat jullie een afkoopsom ontvangen van € 1956,20.

Als er bijvoorbeeld een ander bedrijf in het pand komt kunnen we kijken naar een eventuele contractovername bijvoorbeeld.
Goedemiddag Rick,
We stoppen inderdaad met het bedrijf. We hebben een tankstation dat per 1-7-2019 gesloten is, dit wordt niet overgenomen. Omdat begin dit jaar niet bekend was dat we gingen stoppen en KPN aangaf dat KPN met het Ondernemerspakket ging stoppen (konden niet aangegeven wanneer is ging gebeuren hebben we het besluit moeten nemen om het om te zetten naar KPN EEN. Een reden om hiervoor te kiezen was dat we zakelijk met een vast IP adres moeten werken, Onze voorkeur was destijds om een KPN KLEINZAKELIJK pakket te nemen inclusief TV,. echter dit was niet mogelijk omdat dit met een variabel IP adres werkt.
Is er geen regeling dat wanneer je stopt met een bedrijf dat dan e.e.a. automatisch stopt (zoals bijvoorbeeld bij overlijden?)
Bij andere zaken c.q. bedrijven waar we contracten stop gezet hebben was dit wel mogelijk (met een accountantsverklaring)
Als we het niet kunnen stopzetten dan zullen we het voort moeten zetten, echter onder een privé naam.
Is dit contract ook niet om te zetten naar een ander contract?
Mocht dit allemaal niet kunnen dan willen we de optie onbeperkt bellen omgezet hebben naar bellen per minuut. Destijds bij de installatie van KPN EEN is aangegeven dat we dit zelf op de website konden doen.
Zoals je wellicht gezien hebben we nogal problemen met KPN, zie hiervoor de andere meldingen, hierop zal ik ook nog reageren.

Groet,

Twan
Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag Twan,

Er is dus geen andere partij die dit pakket eventueel over wilt/kan nemen. Dat is wel balen, want er bestaat tot mijn spijt geen regeling voor een kosteloze ophef wanneer een bedrijf stopt. Daarnaast is het KPN EEN pakket echt een puur zakelijk pakket en kan daarom ook niet op privégegevens geregistreerd worden. Het omzetten naar een ander contract durf ik niet met zekerheid te zeggen. Aan wat voor contract zit u te denken?

Ook al heeft u al eerder gebeld denk ik dat de beste optie is om de gehele situatie met een collega van de servicedesk van KPN EEN te bespreken. Zij weten immers als beste wat de opties zijn en kunnen meedenken over de beste oplossing voor deze situatie.
Hoi Rick,
Mijn voorkeur gaat uit naar een soortgelijk pakket wat ik nu heb echter voor een particulier wat later uitgebreid kan worden met TV.

Dat er telefonisch overleg is over de mogelijkheden is prima. Wel graag laten weten wanneer er gebeld wordt.


Groet,

Twan
Reputatie 7
Badge +6
Goedemorgen Twan,

Ik kan er niet voor zorgen dat een collega van de servicedesk KPN EEN contact met u opneemt.
Hiervoor dient u zelf contact op te nemen via 0800-0403. Kies hiervoor voor optie 2 en spreek 'KPN EEN' in.

Reageer