Beantwoord

storing KPN een 15 juni 2018

  • 20 juni 2018
  • 9 reacties
  • 189 keer bekeken

Beste KPN,

Op 15 juni was er een landelijke storing op KPN EEN. Waarom was er niets op jullie site te vinden en waarom waren alle 0800 nummers uit de lucht? Ik heb een klacht ingediend. Afgelopen vrijdag was de dag voor een van de drukste dagen per jaar in mijn winkel. Ik was telefonisch niet bereikbaar voor bestellingen dus heb veel omzet misgelopen. Ook werkte mijn pin niet tijdens de storing. Ik kom niet in aanmerking voor compensatie. Ik vraag me echt af waarom ik KPN EEN heb genomen gezien alle problemen die ik al heb vanaf het begin. Het ergste nog, de standaard mail die ik krijg en geen enkele excuses voor alles!
------
Geachte heer / mevrouw,

Naar aanleiding van uw klacht 1-8867442..... kan ik u mededelen dat er inderdaad een paar landelijke storingen zijn geweest.
U kunt hier een vergoeding voor aanvragen via onze website.

Misgelopen omzet wordt niet door KPN vergoed.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,
Medewerker Servicedesk KPN ÉÉN MKB

0800-0410
servicedesk-me@kpn.com
icon

Beste antwoord door marvinh 22 juni 2018, 18:04

Beste @Douwe,

Misschien een tip in geval van een extra stukje bescherming; Het is in combinatie met KPN ÉÉN ook mogelijk om een 4G backup te realiseren, zodat indien de verbinding wegvalt uw internet en pin terminals blijven werken. Niet dat dit de schade en ergernis oplost die u heeft gehad, maar misschien wel een extra oplossing voor de toekomst 😎
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag @Douwe, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Allereerst excuses voor de landelijke storing waar ook u en uw onderneming schade door hebben ondervonden. Bij een landelijke storing is het inderdaad zo dat u een vergoeding kunt aanvragen voor de periode waarin u geen gebruik hebt kunnen maken van uw pakket. Echter is het niet realistisch voor ons om alle getroffen klanten vergoeding te verlenen voor misgelopen omzet.

Landelijke storingen hebben een te grootschalige impact en kunnen niet 100% voorkomen worden. Hoe graag wij ook de aantal storingen tot nul willen reduceren. Ik kan me goed voorstellen dat u er niet blij mee bent. U kunt er wel op vertrouwen dat wij alle nodige maatregelen nemen om landelijke storingen alsmede lokale storingen te voorkomen.
Beste Mohammad, allereerst! Bedankt voor de excuses. Je bent de eerste van KPN die eindelijk excuses aanbiedt. Lijkt me niet zo moeilijk maar blijkbaar als je bij KPN werkt is excuses maken best moeilijk?
Dit is niet de eerste keer dat er een storing is, vorige week 2 keer alleen al. Ik heb juist gekozen voor KPN een vanwege het feit dat ik afhankelijk ben van telefonie en internet (pin). Het gaat mij niet om de vergoeding maar om het feit dat jullie totaal onbereikbaar zijn en je nergens info kan vinden. Ik moet nu op mijn mobiele telefoon dingen opzoeken en zo en de extra kosten die ik daardoor maak (vorige maand alleen al 170 euro) krijg ik niet terug.. Vanaf het moment dat ik KPN EEN heb is het al kommer en kwel. Zelfs KPN medewerkers die ik spreek na lang proberen zeggen dit zelf... kortom ik ben het eigenlijk best wel zat nu. Ik heb zelfs een brief gestuurd maar nul respons.
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen Douwe,

Excuses maken als er iets aan onze kant fout gegaan is, zoals een storing, is natuurlijk heel logisch. Jammer om te horen dat ik de eerste ben.

Als ik dit zo lees, vraag ik me af of u alleen van de landelijke storing last hebt gehad of wellicht ook iets anders. Wat informatie over storingen betreft kunt u live informatie vinden op de
storingspagina van kpn.com. Hebt u voor mij in een privébericht uw Bedrijfsnaam, postcode, huisnummer en ter verificatie de laatste 4 cijfers van het IBAN? Dan kijk ik dit na.
Reputatie 4
Badge +2
Beste @Douwe,

Misschien een tip in geval van een extra stukje bescherming; Het is in combinatie met KPN ÉÉN ook mogelijk om een 4G backup te realiseren, zodat indien de verbinding wegvalt uw internet en pin terminals blijven werken. Niet dat dit de schade en ergernis oplost die u heeft gehad, maar misschien wel een extra oplossing voor de toekomst 😎
Beste Mohammad,

Het was een landelijke storing maar niet vermeld op jullie website en jullie 0800 nummers waren allemaal uit de lucht tijdens de storing.... vandaar mijn ergernis. Ik heb op mijn mobiel via de chat gesproken met iemand van jullie die aangaf dat er dus een landelijke storing was.
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen Douwe,

Op de storingspagina van kpn.com plaatsen wij alle storingen. Als u uw postcode en huisnummer invoert, ziet u direct of er locatieafhankelijke storingen zijn. Bij landelijke storingen ziet u bovenaan een melding staan op deze pagina.

Wat de 0800-nummers betreft, loopt deze inderdaad over bij een landelijke storing. Dit komt doordat honderden klanten tegelijkertijd bellen. Dan zetten we er zo snel als mogelijk een bandje op, om de bellende klanten te informeren.
mohammad,

de storing stond dus niet op jullie pagina......dat heb ik al eerder gezegd. vandaar dat ik boos ben
alle 0800 nummers die ik heb gebeld waren uit de lucht, kreeg de melding dat het nummer niet bestond op zich wel apart. zeker voor een telecombedrijf als KPN. vandaag mijn bundel maar aangepast aangezien ik door alle ellende elke keer zwaar over mijn data bundel heen ga maar dat zal KPN een worst wezen. Als ik zo mijn klanten zou behandelen als jullie dan heb ik straks geen enkele klant meer over
Reputatie 5
Badge +5
Ik heb ook alle begrip voor uw onvrede, dat mag duidelijk zijn. Zoals aangegeven kan ik aan de hand van uw gegevens kijken wat er precies gebeurt rondom uw pakket. Uiteindelijk is het aan de klachtbehandelaar om te bepalen of een klacht gegrond of ongegrond is en in hoeverre dat het geval is.

Waarom u de melding kreeg dat onze 0800-nummer niet bestaat is mij een mysterie. Op het moment dat er een landelijke storing is proberen wij dit zo snel als mogelijk op de website te vermelden. Blijkbaar bent u ons nu voor geweest.

Reageer