Vraag

T41P

  • 16 januari 2019
  • 13 reacties
  • 141 keer bekeken

Hallo,

Wij hebben 3 toestellen Yealink T41P

Nu hebben wij onder knop Telefoon Boek / Alle contacten telefoonnummers opgeslagen, maar deze zijn sinds deze morgen opeens verdwenen.

Als we op de knop "update" drukken dan krijgen we de melding : verbinding met server mislukt

Heb alle kabels al een paar keer eruit en erin gedaan, maar telefoonboek blijft leeg, en bovenstaande melding blijft staan.

Iemand een idee ?

Hoor graag.

M.vr.gr.
Raymon

13 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Goedemiddag @R Barbier ,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Begrijp ik goed dat u het telefoonboek in één van de toestellen zelf heeft aangemaakt? Of hebt u dit in de beheerportal gedaan? En als ik het goed begrijp was het telefoonboek in het toestel dus ineens verdwenen?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit probleem niet direct herken, maar ik ga uiteraard op onderzoek uit. Wilt u het klantnummer van uw KPN EEN MKB pakket in uw forumprofiel invullen?

Alvast bedankt!
Hallo Rick,

Bedankt voor je antwoord.

De nummers heeft de monteur destijds ingevoerd, maar deze zijn nu dus opeens weg.

Niet heel spannend allemaal, maar ik weet niet

A - hoe ik deze nummers terug kan zetten (zodat ook mijn collega's de nummers zien)
B - Waarom dit gebeurd is
C - Hoe het komt dat er blijkbaar ergens geen contact gemaakt kan worden met de server, en welke server is dit dan ?

Ik hoor graag jouw idee

M.vr.gr.
Raymon

PS profiel is aangepast
Reputatie 6
Badge +6
Goedemiddag Raymon,

Bedankt voor uw snelle reactie!
Ik heb navraag gedaan bij de specialisten van de KPN EEN servicedesk en zij herkende dit probleem direct.
Er zijn namelijk een aantal instellingen op het technisch platform gewijzigd. En daar is dit eigenlijk een gevolg van.

Niet zo heel handig natuurlijk, maar men had niet door dat deze wijzigingen dit effect zouden hebben. Mijn collega heeft het nu hersteld. Als u de toestellen reset door de stroom er even vanaf te halen moet het telefoonboek weer terug staan.

Laat u mij weten of het gelukt is?
Hallo Rick,

Bedankt voor je reactie.

Heb zojuist mijn telefoon opnieuw opgestart.. maar helaas zonder resultaat

Als ik weer op de update knop druk dan is er nog steeds geen contact mogelijk met de server (welke server dat ook mag zijn)

Zou je het nog eens kunnen checken met je collega's ?

Of misschien moet ik wat anders doen, kan natuurlijk ook ;-)

Groetjes
Raymon
Reputatie 6
Badge +6
Hi Raymon,

Daar ben ik weer!
Ik ben opnieuw in gesprek gegaan en het probleem bleek nog iets dieper te zitten.
Er is daarom vannacht een rollback uitgevoerd. Mijn collega heeft het voor jou nogmaals een push gegeven. Daarnaast heeft ze ook een herstart van de toestellen gepusht. Het zou nu wel moeten werken. Wilt u het weer testen?
Halllo Rick,

Goed om van je te horen, en ik heb de telefoontoestellen gereset, echter nog steeds geen verbinding met de server. en de telefoonboeken zijn leeg.

Ik ben in mijn beheer omgeving gegaan en daar staan de nummers nog wel.

Dus nu nog alleen naar mn telefoons ;-)

Iemand zal nog meer moeten pushen....

Groetjes
Raymon
Reputatie 6
Badge +6
Hi Raymon,

Ik ben eerlijk gezegd een beetje verbaasd dat het geen effect heeft gehad.
We gaan hiervoor nu de specialisten in schakelen, want het lijkt wel alsnog er nog meer aan de hand is.
We hebben nu een ticket voor je aangemaakt. Dit betekent dat u(vermoedelijk) begin volgende week een telefoontje kan verwachten.

Laat u het weten als u gebeld bent?
Thanks...

Ik laat het je weten
Hallo Rick,

Nu heb ik even gecheckt op de andere toestellen, en daar is de common directory wel te bereiken en ingevuld

Dus het ligt blijkbaar alleen aan mijn eigen toestel..

Enig idee hoe ik dit kan oplossen

Ik hoor je graag

Raymon
Reputatie 6
Badge +6
Hi Raymon,

Excuses voor mijn late reactie!
Ik heb uw laatste reactie helemaal gemist.

Ik kreeg net het signaal van mijn collega dat het ticket gesloten is. Klopt het dat u gebeld bent en dat het nu opgelost is?
Rick,

Dat klopt helemaal.

Bedankt voor je support in deze

Fijne dag

M.vr.gr.
Raymon
Reputatie 6
Badge +6
Hi Raymon,

Bedankt voor de snelle reactie!
Goed om te horen dat het opgelost is. Zat het probleem inderdaad in dit specifieke toestel?

Ik help u graag verder, dus mocht u nog andere vragen hebben, u weet mij te vinden!
Probleem zat inderdaad in het feit dat dit toestel een probleem had met een update.

Dus toestel terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw geinstalleerd... En nu alles weer goed.

Nogmaals bedankt

M.vr.gr.
Raymon

Reageer