Beantwoord

Telefoonboek Basisstation KX-TGP600 en KPN één gebruiken

  • 14 augustus 2017
  • 12 reacties
  • 1868 keer bekeken

Na installatie van KPN één werkt alles prima behalve het gebruik van de telefoonboek.
Wij hebben een Panasonic basis station KX-TGP600 en Panasonic KX-TPA65 telefoon
Wij hebben onze telefoonlijst geupload via de dashboard van KPN één Beheer en de namen en nummers zijn daar ook zichtbaar. Maar op het Panasonic KX-TPA65 telefoon lukt het maar niet de nummers terug te vinden. Volgens de KPN installateur moet je de stekker van de basisstation even er uit halen en weer aansluiten, er was geen ander manier, maar dit heeft niet gewerkt. Het enige wat ik in de Panasonic handleiding terug kan vinden is



Het is mij verder niet gelukt om op alle KPN één support pagina's iets hierover te vinden. Wel hoe je het moet gebruiken als het werkt maar niet hoe je het werkend krijgt. Ik heb deze vraag ook al een week geleden gemaild naar kpn support maar nog geen reactie.
icon

Beste antwoord door Henk Jan Buchel 22 augustus 2017, 10:34

Beste Rashid,

Het probleem is eindelijk opgelost!
Kennelijk had de monteur een "@" gebruikt in de password van het systeem waardoor de problemen werden veroorzaakt. Dit is nu opgelost.
Verder heb ik gevonden dat naast de dashboard je ook de Panasonic telefoons kunt benaderen via de web interface. Deze vindt door het adres 192.168.1.69 in je netwerk op te zoeken. Volgens Panasonic kun je dan inloggen met gebruiker "admin" en password "password" maar klopt niet. Ik kreeg van jullie technisch hulp een cijfer code en toen kon ik wel inloggen. Dit is belangrijk omdat als je nummer herkenning wil dan moet je telefoonboek in het toestel zelf worden opgeslagen. Het is dus niet genoeg om het in je extern telefoonboek te hebben. Met de Panasonic web interface kun je in ieder geval een bestand uploaden waardoor dit niet handmatig moet. Ik geef dit maar door zo dat jullie dit ergens kunnen plaatsen dat makkelijker vindbaar is voor de volgende klant.
Met vriendelijke groet,
Henk Jan
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Hi @Henk Jan Buchel,

Welkom op het zakelijk forum van KPN!

Wat leuk dat u een KPN ÉÉN abonnement hebt genomen! Dan is het inderdaad wel handig dat het telefoonboek voorzien is van alle gewenste telefoonnummers. Ik ben gelijk voor u op onderzoek gegaan en heb begrepen dat het toestel waarschijnlijk een rebuild en reset moet krijgen. Het kan ook anders want op de website van Nextiva heb ik een stappenplan gevonden waarmee u kunt inloggen in het menu van de KX-TGP600.

Mocht de stappenplan niks hebben opgeleverd stel ik voor dat u belt naar ons telefonische klantenservice. Zij zijn bereikbaar op telefoonnummer 0800-0410 (optie 2, optie 2). Zij zullen u telefonisch support geven en kunnen eventueel een rebuild en reset voor u uitvoeren.
Bedankt voor de snelle reactie Rashid,
Ik heb de stappenplan gevolgd maar loop vast bij het invoeren van de password van de web interface.
Volgens het stappenplan zou je er in moeten komen met "admin" en "adminpass"maar dat is niet het geval.
Heb je nog ideeën?
Reputatie 5
Badge +5
Graag gedaan Henk Jan!

Jammer dat het inloggen niet lukt. Inmiddels heb ik de handleiding van het toestel opgezocht en gemaild naar het e-mailadres waarmee u op het zakelijk forum geregistreerd bent. Hebt u de mail ontvangen?

Eventueel kunt u ook de handleiding van de Panasonic TPA65 downloaden op de website van KPN.
Beste Rashid,
Ja deze handleidingen had ik ook al gevonden.
Het stukje in de eerste post heb ik uit de engelse versie.
Verder staat er niets over hoe je dit probleem moet oplossen.
Deze kwestie is dus nog steeds onopgelost.....
Reputatie 5
Badge +5
Hi Henk Jan,

Uiteraard ga ik u helpen totdat het probleem is opgelost! Ik heb zojuist gebeld met de backoffice van KPN ÉÉN en wat ik heb begrepen is dat u niet hoeft in te loggen in uw basisstation. Mijn collega zag dat de telefoonlijst gereed is maar dat het nog een dag kan duren voordat alles geüpload is. Wilt u morgen de basisstation nogmaals een reset geven. Dit doet u door het basisstation een minuut van stroom te halen en vervolgens weer aansluiten.

Mocht dit niks hebben opgeleverd mag u mij dit direct laten weten, dan zal ik direct contact opnemen met de backoffice en zal er een ticket voor aangemaakt worden. Vervolgens zullen de ingeneers contact met u opnemen.
Beste Rashid, ik heb de stroom van de basisstation KX-TGP600 af gehaald en na een paar minuten weer aangesloten maar dit heeft helaas niets uitgehaald. Ik heb ook verder op google gezocht om de web interface van de KX-TGP600 te benaderen. Er word gezegd gebruikersnaam "user" te gebruiken en de password blank te laten maar ook dat werkt niet. Ik heb in een handleiding van de KX-TGP600 ook nergens kunnen zien dat je de extern/remote telefoonboek aan of uit zou kunnen zetten dus vraag mij af of dat uberhaupt gaat helpen. Wij horen weer graag van jullie..
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen Henk Jan,

Bedankt voor de toelichting. Jammer dat de reset niks heeft opgeleverd. Ik heb inmiddels weer contact opgenomen met de backoffice van KPN ÉÉN. Zij hebben een ticket aangemaakt om het probleem te analyseren en op te lossen. Binnen 8 kantooruren zal een van de ingeneers contact met u opnemen. Het ticketnummer heb ik in een privé bericht naar u toe gestuurd.

Mocht u nog vragen hebben, stel ze gerust.
Beste Rashid,

Het probleem is eindelijk opgelost!
Kennelijk had de monteur een "@" gebruikt in de password van het systeem waardoor de problemen werden veroorzaakt. Dit is nu opgelost.
Verder heb ik gevonden dat naast de dashboard je ook de Panasonic telefoons kunt benaderen via de web interface. Deze vindt door het adres 192.168.1.69 in je netwerk op te zoeken. Volgens Panasonic kun je dan inloggen met gebruiker "admin" en password "password" maar klopt niet. Ik kreeg van jullie technisch hulp een cijfer code en toen kon ik wel inloggen. Dit is belangrijk omdat als je nummer herkenning wil dan moet je telefoonboek in het toestel zelf worden opgeslagen. Het is dus niet genoeg om het in je extern telefoonboek te hebben. Met de Panasonic web interface kun je in ieder geval een bestand uploaden waardoor dit niet handmatig moet. Ik geef dit maar door zo dat jullie dit ergens kunnen plaatsen dat makkelijker vindbaar is voor de volgende klant.
Met vriendelijke groet,
Henk Jan
Reputatie 5
Badge +5
Beste Henk Jan,

Blij om te lezen dat het probleem is opgelost! Bedankt voor het delen van de informatie. Ik ben het er mee eens dat andere gebruikers van de Panasonic KX-TGP600 veel baat bij dit topic zullen hebben. Intern zal ik dit ook delen met mijn collega's van de afdeling Webcare. Bedankt voor uw geduld en mocht u ooit nog vragen hebben stel ze gerust!
Ook wij Van der Loos Kozijnen hebben sinds vorige week KPN EEN. Aangezien we geen telefoonlijst in csv hebben staan betekent dat dat we alle namen eerst in zo'n lijst moeten zetten. Dat is tot daar aan toe, maar de namen die we tot dusver hebben ingevuld zien we niet terug in de 2 telefoontoestellen. Hoe krijgen we dat voor elkaar?
Reputatie 7
Badge +6
Hallo Rob,

Ik zie dat je hier een topic hebt gemaakt. Ik stel voor om in dat topic de discussie verder te voeren.

Reageer