Vraag

telefoonboek in Yealink

  • 26 November 2017
  • 7 reacties
  • 1562 keer bekeken

We hebben KPN 1 en 3 telefoons van Yealink T42G. Via KPN 1 in het telefoonboek namen en telefoonnummers ingebracht. Dan kun je op je telefoon naar Telb (telefoonboek) gaan. Je ziet dan 1 alle contacten en 2 Group Common. Kies voor 1 Alle contacten en druk op update. Bij 2 telefoons was dit zo klaar en staan de nummers in het telefoonboek van de telefoon. Bij 1 telefoon lukt het dus niet en krijg ik bij update de melding dat "verbinding met server is mislukt". Wat gaat hier fout??

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Goedemorgen @RD310 ,

Aha, verklaart een hoop!
Wilt u mij in dat geval een privébericht sturen met het klantnummer, de adresgegevens, de bedrijfsnaam en de toestellen waar het om gaat?
gaat niet om dat bedrijf
Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag @RD310 ,

Bedankt voor uw bericht!
Aan de hand van de bedrijfsnaam in uw mailadres (uit uw forumprofiel) heb ik uw pakket teruggevonden.
Deze heb ik samen met een collega bekeken en het valt ons op dat er maar één toestel in het account naar voren komt. Daarnaast zien we ook één kantoorprofiel in het pakket. Dit zou ook direct verklaren waarom u maar op één toestel de update kon doen. Is het pakket wellicht onlangs afgeschaald, waardoor jullie nog maar één toestel gebruiken?
Het bovenstaande probleem van de telefoonboek is er weer. Op 1 telefoon is de update geluk, de andere twee geven steeds aan de er geen verbinding is met server. Alles uit voor reset heeft ook niet geholpen, het telefoon boek blijft leeg.
Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag @RD310,

Wat goed om te horen dat de reset het probleem heeft verholpen! Wanneer er problemen met toestellen zijn is het altijd verstandig om eerst een reset te doen, voordat u contact opneemt en een storing aanmeldt. Natuurlijk staan we altijd klaar om advies te geven, maar dit kan een hoop tijd schelen natuurlijk.

Als u nog andere vragen heeft, hoor ik het graag!
Heb de stekkers uit de telefoon gehaald en opnieuw er in. Toen ging het wel goed. Probleem opgelost.
Reputatie 7
Badge +6
Hi @RD310,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Als ik het goed begrijp is het instellen van het telefoonboek dus op 2 van de 3 toestellen gelukt, maar krijgt u bij de 3e de melding dat er geen verbinding met de server gemaakt kan worden, toch? En het zijn alledrie Yealink T42G toestellen, toch?

Bij het KPN EEN pakket heeft u natuurlijk een beheer omgeving en maakt u gebruik van de online centrale. Ik ben even benieuwd of dit op de toestellen zelf heeft ingesteld of dat u het telefoonboek via de centrale heeft gevuld en vervolgens wilt inladen op de toestellen. Wanneer u de melding krijgt dat de verbinding met de server mislukt is vraag ik mij ook direct af of het toestel helemaal goed aangesloten is. Heeft u ook de bekabeling van het toestel gecontroleerd?

Reageer