Vraag

Uitgaande email mét bijlage gedropt door KPN (DMARC problemen.?)

  • 9 May 2023
  • 2 reacties
  • 66 keer bekeken

Goedemiddag,

 

Gisteren viel het ons op dat ons bedrijf bijna geen enkele email mét bijlage meer kan versturen naar externe ontvangers, dezelfde emails zonder bijlage komen wel altijd aan bij de ontvangers.

 

Wanneer ik kijk in mijn Exchange Server logging zie ik dat de emails gewoon doorgezet worden, niet anders dan het altijd al was, wanneer ik vervolgens live meekijk in mijn Watchguard firewall logging dan zie ik de emails gaan, dus die houd ook niets tegen.

 

Nu kwam er net een collega langs welke aangaf dat hij (tot nu toe als enige) een onbestelbaar bericht kreeg vanuit KPN;

 

Onbestelbaar: Message drom KPN Messaging Service

DS1PEPF0000B07A.mail.protection.outlook.com heeft uw bericht naar de volgende e-mailadressen geweigerd:


********@outlook.com

Uw bericht werd niet bezorgd omdat de e-mailprovider van de ontvanger het heeft geweigerd.

DS1PEPF0000B07A.mail.protection.outlook.com gaf deze fout:
Access denied, sending domain [KPN.COM] does not pass DMARC verification and has a DMARC policy of reject. [PR3P191MB1084.EURP191.PROD.OUTLOOK.COM 2023-05-08T09:02:11.187Z08DB4F113671B5BE][DS7PR07CA0005.namprd07.prod.outlook.com 2023-05-08T09:02:11.240Z08DB4EFF1CEB96B2][DS1PEPF0000B07A.namprd05.prod.outlook.com 2023-05-08T09:02:11241Z08DB4F49A5D7DF52]

 

iemand een idee hoe dit op te lossen.?


2 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hallo @Erwin in dit geval adviseer ik om de gehele mail header + deze foutcode te mailen naar abuse@kpn.com (vermeld ook even welke uitgaande mailserver jullie gebruiken en welk mailadres in dit geval)

Dan kunnen zij checken waar het precies mis gaat.

Leroy goedemorgen,

 

Ik heb de mail geforward naar abuse@kpn.com met uitleg van de situatie, hopelijk kunnen ze er snel iets mee, dankjewel voor het meedenken.

Reageer