Vraag

Zakelijke VGV v7 upgrade naar ZTE v10. WAN adres NAT op ander deel subnet

  • 12 August 2020
  • 6 reacties
  • 188 keer bekeken

Ik ben systeembeheerder van een klein bedrijf. Binnenkort wordt ons modem ge-upgrade (VGV v7 naar ZTE v10). Niet om gevraag maar kennelijk is er iets mis met de snelheid van onze aansluiting (v10 levert bonding). Wij hebben een subnet op de wan (/30) waarvan de twee bruikbare adressen in gebruik zijn voor externe toegang tot onze servers. Bij eerste inspectie van de ZTE blijkt dat deze op het laagste adres van het subnet zijn NAT zet terwijl de VGV dat op het hoogste adres doet. Hoe krijg ik de ZTE gewijzigd, zodat deze in lijn is met de VGV? Het WEB zwijgt in deze. Omzetten van het WAN-NAT adres brengt 3rd party kosten met zich mee omdat zij in hun systemen IP adressen moeten wijzigen. En de uitdrukkelijke belofte was dat er niets aan de IP adressen en DNS etc. zou wijzigen!!!!


6 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Goedemorgen @Harm, welkom op het Zakelijk KPN Forum!

 

Ik kijk graag met u mee wat op dit moment de huidige stand van zaken is, en wat de verdere opties zijn. Kunt u het klantnummer van uw verbinding in het forumprofiel invullen zodat ik de gegevens erbij kan zoeken.

En misschien ter aanvulling, is de reden dat u een nieuw modem krijgt enkel een ‘modemwissel’ of gaat u over naar een andere abonnementsvorm binnen KPN?

Hallo Matthew,

Fijn dat je wil helpen dit punt op te lossen. Ik heb inmiddels het klantnummer en pakket ingevuld in mijn profiel. De aanleiding voor de modemwissel was KPN zelf, die onze huidige VDSL (30/3) onder de kwaliteitsstandaard vond. Ik had er zelf niet zo'n moeite me maar meer upstream bandbreedte zou wel fijn zijn ivm backup tijden en bestuursleden die off-site werken. Dus zijn wij meegegaan en is een  vertegenwoordiger langs geweest. Aanbieding om pair bonding te activeren om ons abonnement wel op norm te krijgen. Met de V7 niet mogelijk, dus een V10. Uitdrukkelijke belofte dat IP adressen, QoS, dns etc niet zou wijzigen. 

Overigens is inmiddels het tweede aderpaar wel geactiveerd.. De monteur die dit realiseerde suggereerde om de doos die was gekomen open te maken en te kijken of het al werkte met de V10 (zou de tweede monteur kunnen uitsparen, die over een paar weken gepland is).. V10 werkt, maar nog geen bonding..

Intussen heb ik de V10 dus even aan de tand gevoeld op de enkele lijn met bovenstaande constatering en daarna de V7 weer teruggezet. om de bedrijfsvoering niet te verstoren.

Reputatie 4
Badge +2

Bedankt voor het sturen van de aanvullende informatie. Ik ben direct voor u aan de slag gegaan om de situatie in kaart te brengen. Op basis van het klantnummer wat u in uw profiel hebt ingevuld heb ik het huidige ‘Ondernemerspakket’ gevonden, Echter de techniek 'Pairbonding’ is niet mogelijk in combinatie met een Ondernemerspakket.

Ik ben verder voor u gaan kijken en zie dat er op dit ook een wijzigingsorder loopt van het Ondernemerspakket naar het KPN EEN MKB Internet abonnement (inclusief pairbonding en nieuw v10 modem). Is deze wijziging ook bij u bekend? Het is namelijk zo dat bij een wijzigingsorder naar een KPN EEN abonnement, er ook een ‘orderregisseur’ wordt toegewezen.

Deze Orderregisseur zal inhoudelijk dergelijke technische vraagstukken voor u kunnen uitzoeken en beantwoorden. Eventueel hebben zij ook de mogelijkheid om een ander type modem te leveren,  echter wat de precieze mogelijkheden/voorwaarden hiervoor zijn moet ik u op dit moment verschuldigd blijven.

Mijn advies zou zijn met de orderregisseur in gesprek te gaan mocht dit gesprek nog niet plaatsgevonden hebben. Mocht u niet op de hoogte zijn met de orderregisseur of de contactgegevens, help ik u hier graag verder met het verstrekken hiervan. 

Hallo Matthew,

Dand voor de info. Ik vraag even bij onze administratie na of zij de referenties van een orderregisseur hebben gekregen.. Mij is in ieder geval niemand bekend.  Dat er een ander pakket geleverd zou gaan worden wist ik, waarop ik dus heb doorgevraagd bij de vertegenwoordiger over het gelijk blijven van de technische randvoorwaarden en dit bevestigd heb gekregen. Ik kom hier maandag op terug.

Prettig weekend, ik ben dit weekend off-line helaas.

Hallo Matthew,,

Ik heb inmiddels de naam en email van de orderregisseur. Ga het punt daar ook neerleggen. Nogmaals dank voor je hulp tot unu toe.

Reputatie 4
Badge +2

Beste Harm,

 

Goed om te horen dat u nu de contactgegevens van de orderregisseur heeft. Ik vertrouw er op dat deze u de gewenste informatie kan verstrekken.

Nog een fijne dag gewenst! 

Reageer