Beantwoord

Boordcomputers met KPN simkaarten kunnen niet bellen

  • 28 January 2020
  • 2 reacties
  • 145 keer bekeken

Wij zijn een leverancier van boordcomputers en we merken dat verschillende klanten steeds vaker niet kunnen bellen of gebeld kunnen worden.

Wij hebben een onderzoek gestart om te kijken of het aan onze boordcomputers ligt en zien geen logs dat de GSM module problemen heeft met het verbinden met het netwerk.

Klanten omschrijven dat ze 1 of 2 keer gebeld of kunnen bellen en dat de verbinding dan wegvalt en niet meer terugkomt. Wij hebben dan een test gedaan met sims van bijvoorbeeld Vodafone en zien bij deze provider geen issues. Zou het kunnen dat de sims van de klanten gereset moeten worden of een nieuwe profiel nodig hebben? Het gaat om circa 1500 sims van onze klanten (zij hebben de sims/abonnementen afgesloten).

Wij zijn op zoek naar contactpersonen binnen KPN om dit probleem nader te bespreken, iets wat we wel Vodafone hebben.

Wij hopen zo spoedig mogelijk iets van jullie te vernemen.

 

Met vriendelijke groet,

Wesley

icon

Beste antwoord door Leroy 29 January 2020, 13:47

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hallo @WesleyB en welkom op het zakelijk KPN forum.

Zou u mij een privébericht willen sturen met iets meer informatie over uw bedrijf en iets meer uitleg over de situatie? 

Leroy,

Een andere vraag over de simkaarten voor zakelijke kaarten (M2M).

Ik vernam via mijn klanten dat de nieuwste simkaarten wel bereik hebben als deze gebruikt worden in onze boordcomputers, maar wat is het verschil tussen de oudere generatie en de meest recente simkaarten?

Reageer