Vraag

Geen sms of notifcatie bij gemiste oproepen tijdens een gesprek

  • 26 June 2021
  • 13 reacties
  • 283 keer bekeken

We zijn eind vorig jaar met 13 mobiele abonnementen overgestapt van KPN zakelijk naar KPN EEN MKB (zonder simkaart-vervanging!), echter het lijkt er nu op dat het een en ander niet helemaal goed is ingesteld.

Het gaat hier om dienstnummers tbv het ziekenhuis en op het moment dat het ziekenhuis ons belt (dit is altijd een anoniem nummer) terwijl we in gesprek zijn, dan komt dit niet door, niet via een wisselgesprek maar ook niet met een sms of notificatie voor gemiste oproep. We weten dan dus niet dat geprobeerd is om ons te bereiken, en dit heeft al tot vervelende situaties geleid.

Voicemail en wisselgesprek staan aan op onze telefoon en we hebben ook de code *43# uitgeprobeerd, niets lijkt te helpen. Ik vermoed derhalve dat het een instelling is in jullie centrale, ofwel de simkaart. Het is namelijk wel opvallend dat dit bij ons allemaal het probleem is.

 

Wat tevens een probleem is dat wanneer er een voicemail is ingesproken dat deze niet inzichtelijk is op de telefoon zoals ik gewend was, onder Telefoon-Voicemail.


13 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Beste @WyattKai ,

Is de mobiele telefonie geïntegreerd met de telefooncentrale? Dus met VaMo of Anywhere?. Of zijn het alleen losse mobiele abonnementen zonder integratie?

 

 

We zijn eind vorig jaar met 13 mobiele abonnementen overgestapt van KPN zakelijk naar KPN EEN MKB (zonder simkaart-vervanging!), echter het lijkt er nu op dat het een en ander niet helemaal goed is ingesteld.

Het gaat hier om dienstnummers tbv het ziekenhuis en op het moment dat het ziekenhuis ons belt (dit is altijd een anoniem nummer) terwijl we in gesprek zijn, dan komt dit niet door, niet via een wisselgesprek maar ook niet met een sms of notificatie voor gemiste oproep. We weten dan dus niet dat geprobeerd is om ons te bereiken, en dit heeft al tot vervelende situaties geleidxender .omegle

Voicemail en wisselgesprek staan aan op onze telefoon en we hebben ook de code *43# uitgeprobeerd, niets lijkt te helpen. Ik vermoed derhalve dat het een instelling is in jullie centrale, ofwel de simkaart. Het is namelijk wel opvallend dat dit bij ons allemaal het probleem is.

 

Wat tevens een probleem is dat wanneer er een voicemail is ingesproken dat deze niet inzichtelijk is op de telefoon zoals ik gewend was, onder Telefoon-Voicemail.

bedankt mijn probleem is opgelost
Reputatie 5
Badge +3

@WyattKai 

Zou u de oplossing kunnen beschrijven hier? Dan kan in de toekomst iemand anders die hetzelfde ervaart ook oplossen.

@WyattKai 

Wij zitten met hetzelfde probleem. Er gaan oproepen verloren omdat de KPN MijnGesprek app geen notificatie toont van gemiste oproepen of voicemail. Hoe heeft u dit opgelost?

@marvinh  Wij zijn ook erg benieuwd of KPN hiervoor een oplossing heeft.

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @Jan B,

 Excuses voor de late reactie! 
Volgens mij is Marvin op het moment aan het genieten van een vakantie. Ik kwam de reactie tegen en ben gelijk even op onderzoek gegaan. Aan de hand van de gegevens in het forumprofiel kon ik het een en ander nakijken. Nu zie ik dat er sinds eind vorige maand 2 telefoonnummers bij ons zijn afgesloten. Dat zijn vermoedelijk de nummers die overgezet zijn naar onze partner, kopt dat? 

Wat betreft het probleem met MijnGesprek, speelt het voor alle nummers of zijn er specifieke nummers waar het bij speelt? Als het gaat om de nummers die zijn overgezet naar de partner moet ik je vragen om daar melding te maken. 

Goedemorgen @Rick S. 

Klopt gedeeltelijk. Wij draaien op dit moment met 3 nummers mee als test bij KPN EEN VAMO via de Excellence partner. Binnenkort willen we met het hele bedrijf over. Het speelt met alle 3 de nummers. De partner krijgt deze opmerkingen al jaren en geeft dit ook door aan KPN, maar blijkbaar is het lastig om bij KPN de juiste ingang te vinden?

Dit gaat trouwens over 3 tips:

-notificaties gemiste oproepen / voicemail

-eenvoudiger doorverbinden via MijnGesprek  (bedoel niet doorschakelen, dat gaat prima)

-status van collega`s tonen in MijnGesprek  (beschikbaar, afwezig, bezet)

 

groeten, Jan B.

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag Jan, 

Bedankt voor de toelichting! 
Als ik het goed begrijp heb je deze issues dus al eerder gemeld bij de partner? En zij hebben dit dan weer via hun eigen ingang bij KPN gemeld, maar zonder succes, toch? Begrijp ik het zo goed?

Goedemorgen Rick,

Dat begrijp je helemaal goed!

groeten, Jan

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag Jan, 

Bedankt voor de bevestiging! 
Ik ben intern even op onderzoek gegaan en ik heb begrepen dat er gewerkt wordt aan een nieuwe versie van de MijnGesprek app. Natuurlijk heb ik daarbij ook gevraagd naar de plannen omtrent de tips. Bij de ontwikkeling worden de notificaties voor gemiste oproepen en voicemails meegenomen. Dit gaat dus komen. Het is alleen nog niet bekend wanneer precies. Daarnaast is men ook bezig om het proces van doorverbinden iets te vereenvoudigen. Wat betreft het ophalen van de status is er geen zekerheid dat dit gaat komen. Dit kost namelijk ook load op onze servers en zal dus ook impact hebben op de werking van de app. 

Goedemorgen Rick,

Dat is een goed bericht!

We begrijpen dat dit even kan duren en zien uit naar de uitvoering! Moeten we dan denken aan maanden, een half jaar of nog langer?

Hartelijk dank!

groeten, Jan

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag Jan, 

De verwachting voor nu is dat er voor het einde van het jaar nog een nieuwe versie van de app gelanceerd wordt. De vraag is nog even of dan alle bovenstaande punten al meegenomen en geregeld zijn, maar we verwachten dus op redelijk korte termijn een aantal verbeteringen te kunnen brengen. 

Tot slot wil ik je ook nog even laten weten dat feedback en tips over onze apps ook altijd gemaild kunnen worden naar apps@kpn.com. Alles wat via dit mailadres binnenkomt wordt bekeken en onderzocht. 

Goedemorgen Rick,

Mooi dankjewel!

Ik zag idd in reacties op recensies het mailadres apps@kpn.com ook voorbijkomen. Handig om te weten dat dit ook direct kan. Nogmaals bedankt! 

groet, Jan

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag Jan ,

Geen probleem hoor! Daar zitten we voor. 

Als er nog andere vragen zijn of als ik iets anders kan doen hoor ik het natuurlijk graag. 

 

Fijne dag! 

Reageer