Vraag

Geen vast IP

  • 13 August 2022
  • 15 reacties
  • 446 keer bekeken

Ik heb een abonnement met een vast IP-adres. Wanneer ik echter verbinding maak met het netwerk, bevindt mijn toegewezen IP-adres zich in een privénetwerk (e.g. 10.0.0.0/24, met internetverkeer dat via een NAT-gateway uitgaat).

Is er een probleem met de configuratie? Of wordt het verkeer van mijn vaste / openbare IP doorgestuurd naar mijn toestel? Als dat zo is, hoe kan ik dan weten welk IP-adres in mijn abonnement is opgenomen?


15 reacties

Als ik de verbinding verbreek en opnieuw verbinding maak, krijg ik soms een publiek IP-adres. Al het inkomende verkeer lijkt te worden gedropt. Wanneer ik wel een publiek IP ontvang, is het elke keer anders, niet vast.

Goedemiddag

@IkBenHugo 

 

Ik heb niet direct het antwoord op jouw vraag. Wat ik wel kan doen is een case aanmaken voor de KPN EEN Supportdesk.

Een collega belt jou dan terug om je verder te helpen. Zou je dan in een Privé bericht kunnen sturen met je volledige naam en contacttelefoonnummer en klantnummer zodat een collega contact met je kan opnemen. 
Het is eventueel ook mogelijk om contact op te nemen met de KPN EEN supportdesk via 0800-0403, als je voorkeur daar naar uit gaat.

Goedemorgen @IkBenHugo Ik heb een case aangemaakt voor de KPN EEN Supportdesk. Ik zal het casenummer met je delen in een privébericht.

 

Goedemorgen,

Op welke APN staat het device geprogrammeerd?
Bij het gebruik van de reguliere (default) APN zal er altijd een dynamisch IP tot stand komen.

Ik gebruikte de APN "internet" en kreeg een dynamisch IP.

 

Ik heb de APN "advancedinternet" geprobeerd, maar als ik dat doe, antwoordt de modem "No network service".

@IkBenHugo  Probeer de simkaart eens in een smartphone uit met inderdaad de juiste apn: "Advancedinternet”.

Na het aanpassen van de APN even het toestel herstarten.
Controleer of de APN na de herstart nog op de juiste APN staat.

Ik probeerde de simkaart op een smartphone.

Bij gebruik van de APN "advancedinternet", maakt de telefoon verbinding, maar het is ongelooflijk traag. Het laden van "whatismyip.com" duurt een minuut of twee.

Mijn uitgaand verkeer lijkt elke keer van een ander IP te komen als ik opnieuw verbinding maak (in de 77.6X.XX.XX range).

 

Als u echter probeert verbinding te maken vanaf een apparaat dat geen smartphone is met de APN "advancedinternet" lukt dat niet. Het werkt alleen met de APN "internet".

Is er een beperking van uw kant? Ik weet dat andere netwerkproviders in Nederland hun netwerken beperken tot ALLEEN smartphones.

Dit is nog steeds een probleem. Het is al meer dan een maand geleden. Ik krijg een rekening voor een dienst die niet werkt. Wat moet ik doen?

Goedemiddag @IkBenHugo 
Eerder heb ik een ticket aangemaakt en ik lees in het ticket dat er instructies zijn gegeven voor het vinden van de APN instellingen en het vaste ip adre is gegeven.
Is er daarna geen vervolg contact meer geweest? Kun je omschrijven waar het precies nu nog mis gaat? Aan de hand daarvan kunnen we de eventuele vervolgstappen bepalen.

Het enige wat ik weet is het IP-adres dat mij is "toegewezen".

Ik heb de APN "advancedinternet" geprobeerd. Ik heb dit op twee modems geprobeerd en het werkt niet (er kan geen verbinding tot stand worden gebracht met deze APN). Ik probeerde het op een smartphone, het maakte wel verbinding, maar het toegewezen IP ben is niet mijn vaste ip. Verkeer naar het vaste IP bereikt het apparaat niet.

Verbinden met de APN "internet" werkt meestal wel, maar ik dat is alleen internet zonder het vaste IP.

De medewerker die mij belde zei dat het IP adres en APN ergens op de website staat of dat ik kon proberen online te zoeken. Het enige wat ik vond was het IP-adres.

Dit lijkt erg ongeorganiseerd; het voelt alsof ik een huis huur en de huisbaas mij geen sleutel heeft gegeven en geen idee heeft waar die is. Heeft u nu dezelfde informatie verstrekt aan de laatste klant voor mij?

Oke duidelijk! Ik heb een nieuwe case aangemaakt voor mijn collega's. Ik zal een privé bericht sturen met het casenummer.
Ik verwacht dat er binnen 2 werkdagen weer contact zal worden opgenomen.

 

 

It's been 27 days since your last message, and 3 months since I've asked for instructions.

 

How can I submit an official complaint for this? These times are ridiculous.

Hi @IkBenHugo 

I just checked the case. The case is closed because you couldn't be reached by phone. My colleague has tried to call 4 times. When we are not able to reach a customer a case will be closed. 

When did you call me? We never coordinated any call. You can't call me at a random time and expect me to be free and waiting for your call, I was probably working, in a meeting, and anything else that's not looking at my phone waiting for an unannounced call.

It's not me who is calling, the department who is owning the case, has tried to reach you multiple times,.

I can create a case one more time, but then I need to know on what time of the day you can be called.

Reageer