Vraag

Gesprekskwaliteit Mobiele aansluitingen KPN één

  • 23 augustus 2018
  • 2 reacties
  • 367 keer bekeken

Beste KPN.
Sinds een jaar zitten we bedrijfsmatig op het KPN één platform en we constateren een aanzienlijke verslechtering van de gesprekskwaliteit van mobiele gesprekken.
De business partner die ons aan dit platform geholpen heeft zegt dat dit niet kan, maar daarmee is het probleem niet opgelost.
Mijn vraag is dus zou dit wel of niet kunnen ?, is er in technische zin verschil ?
Eerst dachten we dat het aan het type toestel lag (we hebben n.l. een 60 tal Samsung Galaxy Xcover 3 toestellen) maar als ik een van die toestellen neem en ik steek er een (gewone) SIM kaart in (die geen onderdeel is van het KPN één platform dan is de kwaliteit goed.

2 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Beste @MartienH,

Ik heb het één en ander uitgezocht en er is inderdaad een technisch verschil tussen Zakelijk Mobiel KPN waarbij de mobiel onderdeel is van KPN EEN Telefonie (met integratie VaMo) en een los abonnement zonder integratie.

Met geïntegreerde mobiele toestellen (VaMo) verloopt de audio van het GSM netwerk door de KPN EEN Hosted telefooncentrale. Hierdoor worden er andere audiocodecs gebruikt dan dat je bijvoorbeeld belt met een KPN abonnement die geen integratie heeft. Hierdoor kan het dus zijn (afhankelijk van je toestel) dat er een groter merkbaar verschil is in gesprekskwaliteit.
Dag Marvin,
Bedankt voor het uitzoeken en het antwoord.
👍

Reageer