Beantwoord

Nummberbehoud geweigerd bij overstap van kpn zakelijk naar prive

  • 12 April 2023
  • 7 reacties
  • 176 keer bekeken


Iemand gaat ons bedrijf verlaten maar wil haar kpn zakelijk mobiel telefoonnummer meenemen naar haar nieuwe prive provider (Ben)  BEN heeft aanvraag gedaan bij KPN (kenmerk  30114710) maar deze is afgewezen om onbekende reden..  Kunnen jullie aangeveven hoe de betrefende persoon met nummbehoud kan ovestappen naar BEN ? 

icon

Beste antwoord door PeterBlom 18 April 2023, 10:51

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @PeterBlom, welkom op het Zakelijk KPN Forum!

Ik kijk graag wat er mogelijk is om het nummer, met nummerbehoud, over te zetten naar een ander abonnement. Kan je het klantnummer van het abonnement in je forumprofiel invullen, en mij hier een seintje geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan zoek ik direct het account erbij.

Hi Niet helemaal duidelijk wat je nu vraagt.  Ik heb ons klantnummer in mijn profilel  toegevoegd.  

Reputatie 4
Badge +2

Goedemorgen @PeterBlom, Bedankt voor het invullen van het klantnummer. Ik zie dat nummer onderdeel is van een grootzakelijk account. Zelf kan ik dit type abonnement niet inzien maar ik help je wel graag verder met informatie om je op weg te helpen. 

Wanneer een nummer uit een grootzakelijk abonnement uitgeporteerd moet worden naar een andere abonnementsvorm, moet eerst in het systeem geregistreerd worden dat het nummer vrij is om afgeroepen te worden. Ik kan adviseren dit door de bedrijfsbeheerder bij KPN aan te geven dat het nummer overgenomen mag worden door de andere provider.

Bedankt voor de reactie.  De grote vraag is altijd:  hoe kom ik in contact met de juiste persoon.  In dit geval de bedrijfsbeheerder. Is er een email adres ? 
(op dit forum ben ik ook pas na lang zoeken naar contactadressen en telefoonnummers terecht gekomen :-(  ) 

Bij voorbaat dank, 

Gr, P.B

Reputatie 4
Badge +2

Je zou telefonisch contact op kunnen nemen met de grootzakelijk servicedesk via 0800-1576. Om een medewerker te spreken moet je wel inloggen met een pin code, mocht je deze niet hebben kan je ook na 3 keer geen pincode invoeren verifiëren met het KvK nummer.

Bellen heeft heholpen :-)   Er bleek in de KPNZakelijk tool een eenvoudige optie te zitten bij het product f wat ik even moest aanklikken.  Dank. 

Reputatie 4
Badge +2

Graag gedaan! Goed om te horen dat het is gelukt. 😀

Reageer