Beantwoord

Publiek addres en IPv6

  • 28 July 2022
  • 9 reacties
  • 83 keer bekeken

Ik gebruik mijn SIM-kaart op mijn laptop. Ik heb alleen een privé IPv4-adres toegewezen gekregen (in de 10.0.0.0/24-reeks) en geen IPv6-adres.

Is er een manier waarop ik een publiek IPv4-adres kan krijgen, of biedt KPN dit niet aan?

Ik heb gelezen dat KPN alleen IPv6 aanbiedt aan Android en iOS gebruikers. Betekent dit dat ik deze dienst niet kan gebruiken? Is er een manier om het toch voor mijn lijn aan te vragen?

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

icon

Beste antwoord door Wesley 28 July 2022, 11:49

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Goedemiddag @IkBenHugo 

Als eerst natuurlijk welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Heb je momenteel een data simkaart binnen KPN EEN MKB? Als dat het geval is, is het mogelijk om voor € 5,- per maand een vast ip adres (IPv4) te krijgen. 

Zou je jouw profielgegevens kunnen updaten met het klantnummer? Dan kan ik het contract er bij pakken.
 

Ik heb een zakelijk abonnement, maar mijn contract staat "KPN onbeperkt data", niet "KPN EEN MKB". Is dit een ander abonnement?

Ik kan me niet herinneren dat ik "KPN EEN MKB" als optie heb gezien. Het is mogelijk dat ik het verkeerde plan heb voor mijn behoeften.

Ik wil graag directe toegang tot het internet (e.g..: een publiek internetadres, en niet een privé IP in een NAT). Als dit alleen mogelijk is door een statisch IP te huren, dan is dat ok voor mij

Valt IPv6 hier ook onder?

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb even nagekeken wat ik onder het klantnummer kan terug vinden en ik zie een mobiel nummer dat eindigt op 41. Dit is een privé abonnement en geen zakelijke aansluiting.
Voor mobiel wordt alleen binnen het zakelijke KPN EEN MKB pakket een vast ip adres op mobiel ondersteund. Dit is alleen op basis van IPv4. Op basis van IPv6 is dit niet beschikbaar.
 

Oh jee, misschien heb ik een fout gemaakt met het bestellen van de SIM kaart? Ik was van plan om een zakelijke lijn te bestellen.

Kan dit nu gecorrigeerd worden?

Ik begrijp dat het plan dat u noemt geen statisch IPv6-adres omvat, maar omvat het überhaupt IPv6-connectiviteit? Mijn huidige abonnement heeft noch een publiek IPv4-adres, noch enige IPv6-connectiviteit.

Reputatie 2
Badge +1

Ik adviseer je dan om telefonisch contact op te nemen met de KPN EEN Supportdesk via telefoonnummer 0800-0403. Wanneer je de situatie uitlegt en je wens uitspreekt dan kan mijn collega nakijken wat hij/zij hierin kan betekenen.

Ik heb contact opgenomen met 0800-0403.

Zakelijk abonnement vereisen dat ik een Europees paspoort of een Nederlandse identiteitskaart heb. Een verblijfstitel is niet acceptabel. Ik heb wel een Nederlandse KVK-nummer. Maar buitenlanders van buiten de EU kunnen dit abonnement niet bestellen. Ik vind dit beleid nogal xenofoob, maar de medewerker heeft bevestigd dat er niets aan te doen is.

Reputatie 2
Badge +1

Ik kan me voorstellen dat je hier van baalt. Hopelijk wordt het in de toekomst telefonisch flexibeler om zonder Europees paspoort of Nederlands Identiteitsbewijs onze diensten af te nemen.

 

Ik heb een paar keer contact gezocht en kreeg hetzelfde antwoord. Een bezoek aan de fysieke winkel van KPN XL was erg behulpzaam en loste het probleem op. Bedankt dat jullie mij erop hebben gewezen dat ik het verkeerde abonnement had.

Reputatie 2
Badge +1

Graag gedaan! Super dat het in de KPN XL winkel is gelukt 😎

Reageer