Beantwoord

Wisselgesprek werkt niet meer sinds overschakelen van T-Mobile naar KPN1, beller krijgt direct voicemail

  • 8 July 2022
  • 6 reacties
  • 247 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een Nokia 8.1 met Android 11. Sinds dat ik ben overgegaan van T-mobile naar KPN1 (zakelijk) werkt het wisselgesprek niet meer. De beller krijgt direct mijn voicemail en ik krijg geen inkomend gesprek, alleen een berichtje met een gemiste oproep nadat ik opgehangen heb...erg irritant.

Ik heb naar KPN1 gebeld en die hebben de instellingen vanuit afstand geblokkeerd en weer vrijgegeven. Dit heeft niet geholpen. De volgende opties geprobeerd, maar geen resultaat:

 

  • Toestel diverse keren herstart
  • Netwerk type staat op 4G
  • Diverse keren #43# gevolgd door *43#. Ik krijg de melding dat wisselgesprek aan staat
  • Ook bij opvragen de status via *#43# krijg ik de melding dat wisselgesprek aanstaat voor: Spraak
  • Logisch dat optie: Wisselgesprek ook aan staat onder bij Telefoon->Instellingen->Gespreksaccounts->Instellingen KPN->Aanvullende instellingen->Wisselgesprek 
  • Niet storen is uitgeschakeld
  • Geen optie aanwezig: “Bellen via WiFi”
  • Netwerkinstellingen van de telefoon (mobiel, wifi, bluetooth) gereset, daarna toestel uit > 1 minuut, maar geen resultaat.

Wat kan hier aan gedaan worden? 

icon

Beste antwoord door Wesley 12 July 2022, 15:46

Bekijk origineel

6 reacties

Goedemorgen @KPN36 

Als eerst natuurlijk welkom op het Zakelijk KPN forum.

Ik kijk graag even verder met je mee naar de instellingen en het uitzoeken of we het voor elkaar kunnen krijgen dat wisselgesprek goed werkt.
Als je jouw forumprofiel zou willen updaten met het klantnummer, dan kan ik alle gegevens er bij pakken🙂

Hoi Wesley,

Alvast bedankt, klantnummer is toegevoegd.

 

Ik wil graag een case aanmaken zodat er teruggebeld zal worden door een Expert.

Zou je mij in een privé bericht een voor en achternaam + telefoonnummer van het contactpersoon voor de melding willen sturen?

Aan de hand van alle verstrekte informatie heb ik een een case aangemaakt voor de supportdesk van KPN EEN MKB.

Het case nummer is: 00537747

Een van mijn collega's zal telefonisch contact op nemen om het probleem verder te onderzoeken en hopelijk kan het worden opgelost. Ik verwacht dat er binnen 2 werkdagen contact wordt opgenomen.

Beste Wesley,

Bedankt voor het organiseren en ondersteunen van mijn probleem.

Maar ik heb het zojuist opgelost!

Het laatste wat support geprobeerd heeft is de simkaart resetten en daarna 5 min. de telefoon uitzetten. Helaas hielp dit niet. Zojuist geprobeerd om mijn sim in een andere telefoon te stoppen. De 1e poging mislukte, daarna schakelde ik wisselgesprek in met *43# op de andere telefoon. Toen werkte het wel! Wel balen, want dat zou betekenen dat het probleem in mijn telefoon zou moeten zitten. 

Nadien de sim teruggestopt in mijn telefoon en *43# aangezet (voor zekerheid). En toen werkte het ook bij mijn telefoon. 

  • Wellicht moest de sim kaart er even uit gehaald worden?
  • Wellicht dat inschakelen wisselgesprek op de andere telefoon heeft geholpen en wat niet lukt bij mijn telefoon.. Wel vreemd was dat ik na inschakelen wisselgesprek op de andere telefoon wel de tekst KPN/Telfort erbij zag staan, bij mijn eigen telefoon stond enkel de tekst: "Provider”.  

Maar probleem is opgelost!

Thx

Super fijn om te lezen dat het probleem is opgelost.😎 @KPN36 
Het is zeker vreemd dat het op een of andere manier niet gelukt is om wisselgesprek vanuit je eigen toestel te activeren. Al met al, met een omweg toch voor elkaar gekregen. Dat is het belangrijkst💪🏻

Fijn dat je de oplossing van het probleem gedeeld hebt op het forum, wie weet helpt dit ook bij een andere klant als het zelfde probleem wordt ervaren!

 

Reageer