Vraag

Add device werkt niet

  • 17 februari 2021
  • 12 reacties
  • 123 keer bekeken

LORA Things

 

Ik heb diversen keren geprobeerd om een device toe te voegen, maar zonder resultaat, ook de volgende dag was er geen device toegekend. Alle beveiligingen voor Internet zijn uitgezet (add blockers enz).

KPN wat nu te doen ?

 


12 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Goedemiddag @EricRF,

Welkom terug! 
Ik heb het account opgezocht en zie inderdaad het device naar voren komen. Het device staat in de portal maar is nog niet op het netwerk aangemeld. Ik wil daarom eerst even dubbel checken of u alle stappen (de stappen die horen bij Own LoRa device (preset connectivity)) van de Connect a device pagina heeft gevolgd?

Het device is nu aangemeld en staat op "active" ,

Maar mijn device krijgt de melding no "Join Accept"

kunt u zien of mijn device probeert contact te maken ?

DevEUI = 82D6828ADAB95F44

Reputatie 6
Badge +6

Goedemorgen,

Bedankt voor de reactie! 
Als ik het device nu bekijk staat deze inderdaad als actief in de Portal, maar het device is nog niet op het netwerk aangemeld. Als u naar de device pagina in uw account gaat en vervolgens het device opent, kunt u de Network Info (DevEUI, AppEUI en AppKey) invoeren via de knop ‘Link Connectivity’. 

Zodra deze info toegevoegd is zou het device contact met het netwerk moeten maken en zou de aanmelding op het netwerk afgerond moeten worden. 

Ik heb voor dit device al  (DevEUI (lsb), AppEUI (lsb) en AppKey (msb))  ingevoerd, wanneer ik het nogmaals doe bij Link Connectivity’

dan krijg ik de melding:

There was a problem creating the KPN LoRa Network: Not Found.

 

Kan het zijn dat mijn account niet goed is ingesteld ?

Bij "my first project" staat in niet actief grijs:

Devices (coming soon)

Destinations (coming soon) 

 

Mijn APPEUI 70B3D57EDXXXXXXX

De APPEUI begin met 70B3D57ED is dit de enigste voorwaarde voor het aanmaken van de 8-8-16 bits keys ?

Ik heb nog wel een vraag waarom de KPN zo demotiverend werkt, bij een probleem duurt het dagen voor je tot de oplossing komt vanwege de traagheid en de bijna onmogelijkheid om iemand te spreken krijgen voor een oplossing. normaal los je snel problemen op, bij de KPN moet je eerst hemel en aarde bewegen voor je geholpen wordt. Ik snap dat er weinig gebruikers zijn, maar er is vanuit de KPN ook bijna geen steun zodat je sneller opgeeft en een andere systeem gaat kiezen.

Het zou fijn zijn om direct technische hulp kan krijgen van een echte specialist.

Werken aan een project gaat niet bij de KPN, dagen vertraging betekent niet verder kunnen .

Waarom geen chat functie, of telefonisch contact, i.p.v. een dikke betonnen afschermmuur ?

Als je een blog wil maken over KPN LORA wordt het een dik afzeik verhaal, niet echt positief voor ontwikkelaars.

5 jaar LORA en nog steeds een hobby projectje…

Geef alstublieft aan waarom ik fout zit met mijn gedachten, (als u geen vrije dag heeft, op vakantie bent, of geen tijd heeft, ziek bent, of geen tijd wil maken, of geen zin…. </ergenis>

 

Reputatie 6
Badge +6

Hm die foutmelding kan ik niet helemaal plaatsen. Ik heb de situatie daarom naar een van de specialisten gestuurd om te kijken waar het misgaat en hoe dit op te lossen. Heel eerlijk gezegd verwacht ik daar begin volgende week een terugkoppeling op. Zodra ik wat hoor dan hoort u natuurlijk direct weer van ons. 

Daarnaast is het belangrijk om te weten dat u gebruik maakt van een testaccount in de KPN Things portal. De service die we hierbij verlenen is inderdaad alleen via dit forum en is op basis van best effort. U stelt de vraag dus hier op het forum en dan komt het bij mij uit. Ik probeer de vraag of het probleem in eerste instantie zelf op te lossen en als ik vastloop schakel ik met een van de specialisten. Daar kan dus inderdaad wat tijd over heen gaan. Wanneer u daadwerkelijk klant zou worden is er een gespecialiseerde servicedesk die bereikbaar is voor alle hulpvragen, maar dit geldt dus niet voor de testaccounts. 

Ik heb het idee dat de test omgeving juist de keuze bepaald om klant te worden, net zoiets als een proefrit van een auto voor je hem koopt, is de service al slecht bij de dealer en de auto mankeert van alles, dan ga je gauw op zoek naar iets anders. Geef dat in ieder geval aan op de test site, dat je niet te veel hulp kan verwachten, en meer een hobby club is.

Door het lezen van een slechte ervaring van iemand anders op dit forum, die dezelfde gedacht had als ik, ben ik op het spoor gekomen om eens te gaan kijken bij "Narow Band IOT" van T-Mobile, dit was niet onder mijn aandacht gekomen als ik hier een goede ervaring had, maar goed we zien wel. Het is weer weekend dus weer een paar dagen verder, i.p.v. een oplossingen nu. U kunt hier waarschijnlijk niets aan doen, want dit is meer een KPN gewoonte.

Ik gooi de boel wel weer aan de kant tot volgende week. Fijn weekend.

Ik heb voor dit device al  (DevEUI (lsb), AppEUI (lsb) en AppKey (msb))  ingevoerd, wanneer ik het nogmaals doe bij Link Connectivity’

dan krijg ik de melding:

There was a problem creating the KPN LoRa Network: Not Found.

 

Kan het zijn dat mijn account niet goed is ingesteld ?

Bij "my first project" staat in niet actief grijs:

Devices (coming soon)

Destinations (coming soon) 

 

Mijn APPEUI 70B3D57EDXXXXXXX

De APPEUI begin met 70B3D57ED is dit de enigste voorwaarde voor het aanmaken van de 8-8-16 bits keys ?

Beste Rick

Zou er vandaag nog gekeken kunnen worden naar het probleem ?

Het is waarschijnlijk een setup probleempje bij het overzetten van het account ???

 

Er is al in het weekend een mail gestuurd voor een betaald account aanvraag, ook daar nog geen reactie op,

dus kan ik niet verder...

Alvast dank,

 

Reputatie 6
Badge +6

Beste Eric, 

Bedankt voor uw geduld! 
Ik heb vanmiddag contact gezocht met de specialisten om te checken of er al meer duidelijkheid en zicht op de oplossing was. Mijn collega heeft kunnen achterhalen dat het probleem in dit geval door een bug in het systeem werd veroorzaakt. Bij het aanmaken van uw account moet dit aan de achterkant doorlopen naar een ander systeem en daar ging het in dit geval mis. Dit veroorzaakte ook de ‘Not Found’ foutmelding bij het invoeren van de Network Info. Uw stappen waren dus ook gewoon de juiste. 

Mijn collega heeft er vanmiddag voor gezorgd dat dit voor uw account opgelost is en dat betekent dat het nu dus zou moeten werken. U kunt daarom de Network Info opnieuw toevoegen en dan zal het device zich aanmelden op het netwerk. 

Geweldig Rick, het werkt nu, bedankt voor de moeite, en ik wacht op het abonnement.

Reputatie 6
Badge +6

Goedemiddag, 

Goed om te horen dat het nu werkt! 
Dan kunt u gelukkig weer verder. Waar heeft u de mail precies naar toe gestuurd? iot@kpn.com? 

Mocht u nog geen reactie ontvangen hebben dan ga ik daar natuurlijk ook nog even achteraan.

Reageer