Beantwoord

Apparaat toevoegen aan het Lora netwerk

  • 16 July 2021
  • 8 reacties
  • 488 keer bekeken

Hallo,

ik wil graag een apparaat toevoegen aan het Lorawan netwerk. Nu heb ik bij KPN 2 opties. Of de DevEUI, appkey, en appEUI worden door KPN verstrekt, of al deze gegevens dien ik allemaal zelf in te vullen. Ik neem aan dat ze dan bekend zijn en geleverd worden bij het apparaat. Nu heeft mijn apparaat een vast devEUI, maar er zijn geen appkey, appeui verstrekt bij het apparaat. Deveui van het apparaat wijzigen lukt me ook niet. Wat te doen om dit apparaat correct toe te voegen. Het betreft een MCF-LW13IO Lorawan wireless actuator. 

Graan jullie hulp,

 

Groeten Thies

icon

Beste antwoord door Rick S. 20 July 2021, 08:59

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @Thies,

Welkom bij de IoT Community! 
Wat tof om te lezen dat je ook met LoRa aan de slag bent gegaan. Natuurlijk denken we graag mee en helpen we je verder. Het klopt inderdaad dat er verschillende opties zijn. En daarbij is het zo dat wanneer het device al een vast DevEUI had bij levering, dit dan ook moet gelden voor de AppEUI en AppKey. Heb je hier toevallig ook al navraag over gedaan bij de fabrikant/leverancier van het device? 

Hallo Rick, 

 

dank voor je reactie! Ik heb de leverancier inderdaad gevraagd maar nog geen reactie gekregen. Ik zal er nog eens achteraan gaan. Buiten deze keys heb ik ook een abbo bij KPN nodig?

 

gr Thies

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Thies, 

Er is niet direct een abonnement nodig om gebruik te kunnen maken van ons netwerk. We hebben namelijk de KPN Things Portal ontwikkeld zodat je eerst kosteloos kan testen met een aantal devices. Daarbij hebben we ook een handleiding ter ondersteuning gemaakt. Heb je al een account aangemaakt voor de KPN Things Portal?

Hallo Rick, 

 

ik had inderdaad al een account aangenaakt. Daarom wist ik ook dat je de devises of kunt programmeren of dat alle gegeven mee worden geleverd. Hoe lang/hoeveel app kun je vrij gebruik maken van het portal. Wat zijn na deze periode de mogelijkheden?

 

gr Thies

Reputatie 7
Badge +6

Hi Thies, 

In principe is er geen periode vastgesteld dat je gebruik mag maken van een Freemium account voor de KPN Things Portal. Nu is het natuurlijk wel zo dat er beperkingen zijn, waarbij het een logische verwachting is dat gebruikers op termijn uit willen breiden. Met een Freemium account kun je gebruik maken 3 LoRa devices. 

Tot slot horen we het natuurlijk graag wanneer je verder wilt uitbreiden en meer devices wilt gaan gebruiken. Dan gaan we kijken naar een passende oplossing. 

Hallo, ook ik heb een Tag gekocht zonder de DevEUI, appkey, en appEUI codes. 

Er staat wel een nummer/cijfer reeks op de tag maar de rest niet. KPN bied een verbinding met deze tag via de portal wel aan, namelijk de Viloc tag. De fabrikant reageert niet en partners in Nederland willen mij  op hun platform aansluiten.

Hoe achterhaal ik de gegevens?

 

gr

Jasper

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @Accessfactory,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf niet zoveel ervaring met een Viloc tag heb., Ik ga dit daarom voor de zekerheid intern navragen. Waar heb je de tag precies gekocht? 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Accessfactory,

Ik heb mijn collega's gesproken en zij geven aan dat de gegevens van de leverancier moeten komen. Daar kunnen wij jammer genoeg niets in doen. Ik adviseer daarom om nogmaals navraag te doen bij de partij waar je de tag gekocht hebt. 

Reageer