Beantwoord

HTTP SenML Plug aanmaken onbekende errors

  • 17 december 2019
  • 3 reacties
  • 195 keer bekeken

Beste mede-KPN’ers,

Bij het maken van een HTTP SenML Plug op de Things portal loop ik tegen de volgende errors aan:

plugCreate.httpsSenmlPlug.inputFields.additionalHeaders.errorMessage (Bij additional headers)

plugCreate.httpsSenmlPlug.inputFields.sharedSecret.errorMessage (Bij Shared Secret)

 

Mijns inziens heeft de inhoud van de velden geen invloed op de errors, ook als deze volgens de documentatie correct ingevuld zijn.

icon

Beste antwoord door Rick S. 18 december 2019, 16:30

Goedemiddag @wesseloblink ,

Goed dat u dit topic heeft aangemaakt!
De verkeerde error-teksten werken veroorzaakt door een bug. Dit was al bekend bij mijn collega's en is vandaag opgelost. U zou nu dus weer ‘correcte’ errors moeten krijgen. Als dit niet het geval is adviseer ik u om de browser-cache te verversen :wink:

Van een collega kreeg ik ook nog wat extra informatie wat voor verwarring kan zorgen. Als u bijvoorbeeld geen ‘additional headers’ wilt toevoegen, moet toch de volgende waarde ingevoerd worden: {} (bij deze volgende update wordt dit verholpen). Daarnaast is het zo dat de waarde voor shared secret aan strenge eisen moet voldoen. Meer informatie vindt u op de HTTPS Plug pagina

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Goedemiddag @wesseloblink ,

Goed dat u dit topic heeft aangemaakt!
De verkeerde error-teksten werken veroorzaakt door een bug. Dit was al bekend bij mijn collega's en is vandaag opgelost. U zou nu dus weer ‘correcte’ errors moeten krijgen. Als dit niet het geval is adviseer ik u om de browser-cache te verversen :wink:

Van een collega kreeg ik ook nog wat extra informatie wat voor verwarring kan zorgen. Als u bijvoorbeeld geen ‘additional headers’ wilt toevoegen, moet toch de volgende waarde ingevoerd worden: {} (bij deze volgende update wordt dit verholpen). Daarnaast is het zo dat de waarde voor shared secret aan strenge eisen moet voldoen. Meer informatie vindt u op de HTTPS Plug pagina

@Rick S.  Bedankt voor je antwoord, hierdoor is het tot dusver opgelost!

Ik heb nog wel een vraag over de activatie van devices:

Hoe vind ik de appKey en appEUI voor een eigen LoRa device? (Dus met zelf ingevoerde Device UUID)

Reputatie 6
Badge +6

Hi Wessel, 

Sorry voor de late reactie! 
Het duurde even voordat ik een terugkoppeling van de specialisten kreeg. Nu moet ik zeggen dat ik niet per se een antwoord voor u heb. Het is namelijk zo dat als de leverancier van het device de DevEUI in het device gezet heeft, dan heeft de leverancier vermoedelijk ook de AppEUI en AppKey erin gezet. Dit kunt u navragen bij de leverancier. Eventueel is het ook mogelijk om deze waardes uit het device uit te lezen. 

Als u deze waardes zelf in kunt stellen kan ik u hiermee op weg helpen. Als AppEUI kunt u dan 0059AC00000FFFFF instellen. Dit is een general purpose AppEUI van KPN. Wat betreft de AppKey is het belangrijk dat deze uniek en willekeurig is. Hierbij kunt u deze Key Generator gebruiken. 

Ik hoop dat u hiermee verder kan en wens u alvast een hele fijne Kerst! 

Reageer