Vraag

Instellen Elsys ERS sensoren

  • 27 June 2022
  • 5 reacties
  • 79 keer bekeken

Hi,

Ik probeer Elsys ERS & ERS-CO2 sensoren toe te voegen, maar ik krijg het niet werkend. Ik heb het geprobeerd met meerdere sensoren, geen success helaas. Ik kan ook nergens een join message of een andere indicatie vinden of de sensor gekoppeld is.. Ik gebruik 0059AC0000010120 als de AppEUI.

Ik zie graag een reactie tegemoet.


5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Daan, 

Excuses voor de late reactie! 
In het weekend zijn wij niet aanwezig en ik heb zelf genoten van een lang weekend. Ik heb het account zojuist weer bekeken en het valt me op dat device ‘eui-a81758fffe0307ba’ sinds vrijdagmiddag 17.31 uur gejoind is en dat er berichten binnen komen. Wat heb je bij dit device precies (anders dan bij de andere 2 devices) gedaan?

Ik heb alle instellingen nogmaals geverifieerd, en het lijkt nog steeds niet te werken. Het zou ook niet aan de spreading factor kunnen liggen, aangezien ik het op meerdere plekken geprobeerd heb (zowel binnen als buiten). Klopt de AppEUI? Of zou het kunnen omdat er relatief oude firmware op de sensoren staan?

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag Daan, 

Wat balen dat het nog niet gelukt is! 
Ik heb zelf geen ervaring met Elsys devices en dus durf ik ook niet te zeggen hoe de spreading factor aangepast kan worden. Hiervoor adviseer ik je om te kijken of je dit kan vinden in Documents & Firmware en anders navraag te doen bij de ERS servicedesk. 

Ja deze stappen heb ik geprobeerd, maar zonder success. Alleen weet ik niet hoe ik de spreading factor aan zou kunnen passen. Het zijn Elsys ERS & ERS-CO2 sensoren, via de app kan ik de spreading factor niet aanpassen.

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @Daan K. 

Welkom op het IoT Forum! 
We helpen je graag verder natuurlijk. Ik heb jouw Things Portal account opgezocht aan de hand van de gegevens in het forumprofiel en ik zie 3 devices naar voren komen. Ik zie dat er verbinding met het netwerk is, maar dat er nog geen berichten van de devices zichtbaar zijn. Dit kan verschillende oorzaken hebben: 

 


Meer informatie hierover vind je op de LoRa devices pagina in onze docs omgeving.

Reageer