Beantwoord

KPN Things API key aanvragen werkt niet

  • 5 juli 2021
  • 7 reacties
  • 80 keer bekeken

Ik probeerde via het stappenplan uit de Kpn Things Developer Manual een API Key aan te vragen, maar dit werkt helaas niet. Het lukt om een API Key te maken in de Grip portal, maar ik kan geen service toevoegen. Wanneer ik de service KPN Things probeer toe te voegen aan de key, krijg ik de volgende error:

Something went wrong while trying to save. The error was: "We could not process your request because you have insufficient rights for this action."

 

 

 

Dit krijg ik ook als ik User of Reader rechten instel voor de key. Dit gebeurt terwijl ik een developer account heb, wat betekent dat ik admin ben in deze portal. Daarom denk ik dat ik hiervoor genoeg rechten heb. Vraag ik wel op de juiste manier een API Key aan? Kan ik op een andere manier wel een key aanvragen?

icon

Beste antwoord door followsense 26 juli 2021, 16:00

Goedemiddag Rick,

Het is mij inmiddels gelukt om de API Key aan te maken. Ik kon vandaag wel succesvol de service toevoegen aan de key. Ik denk dat het komt doordat de API Key module uitstond en het even duurde voordat deze aanging. Bedankt voor de hulp!

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @followsense ,

Excuses voor de late reactie! 
Ik heb zelf al even zitten puzzelen en gekeken of ik kon achterhalen waar het nu precies fout gaat. Ik heb hier zelf overigens weinig ervaring mee. Ik heb daarom ook direct intern wat hulplijnen ingeschakeld. Het is op dit moment nog niet duidelijk hoe we dit op kunnen lossen. Zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn en we meer duidelijkheid hebben kom ik uiteraard direct bij je terug! 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @followsense , 

Mijn oprechte excuses voor de lange radiostilte! 
Ik ben zelf afgelopen week met verlof geweest. Hierbij heb ik een collega gevraagd om dit van mij over te nemen en een terugkoppeling te geven als de specialisten achterhaald hadden waar het precies misgaat. Hier is in de communicatie wat mis gegaan, waardoor het bericht niet bij mijn collega is aangekomen. Sorry! 

Wij hebben overigens wel nog een aanvullende vraag, heb je in de Grip Portal (waar je de API Key aangemaakt hebt) ook een beheerder account? En heb je het account eerst op beheerder gezet toen je hiermee aan de slag ging?

Goedemiddag Rick,

Geen probleem dat het wat langer duurde!

 Aangezien ik een developer account heb voor KPN Things zou ik Admin account in de Grip Portal moeten hebben. Ik heb dit account ook op de Admin stand gezet.  Ik heb dit alleen gedaan in de dropdown linksboven:

Moet ik ook op een andere plek aangeven dat ik beheerder ben? Of zou ik hiermee genoeg rechten moeten hebben? Verder heb ik ook de API Key module aangezet bij de Tenant setting. Deze stond eerst uit, maar ik heb desondanks nog geen rechten om een key te maken. Ik krijg nog dezelfde foutmelding. 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag, 

Bedankt voor de terugkoppeling en de screenshot! 
Dit ziet er inderdaad prima uit en geeft aan dat je de juiste rechten hebt. Voor zover ik weet zou het op deze manier moeten werken. Het lijkt er daarom op dat het probleem wat dieper ligt. Natuurlijk gaan we verder op onderzoek uit om tot de oplossing te komen. Zodra ik een nieuwe update heb kom ik direct bij je terug. Hopelijk dit keer een stuk sneller dan eerder. 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag, 

Ik stuur even een bericht met een update.. 
Het is mijn collega's tot nu toe nog niet gelukt om te achterhalen hoe we dit probleem op kunnen lossen. We hebben geprobeerd om het issue te reconstrueren, maar ook dat lukt niet helemaal. We hebben dit nu verder uitgezet om uit te laten zoeken of het account wel in orde is. We hebben dus nog wat extra tijd nodig. 

 Ik houd je op de hoogte! 

Goedemiddag Rick,

Het is mij inmiddels gelukt om de API Key aan te maken. Ik kon vandaag wel succesvol de service toevoegen aan de key. Ik denk dat het komt doordat de API Key module uitstond en het even duurde voordat deze aanging. Bedankt voor de hulp!

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen, 

Wat een goed nieuws! 
Ik heb geen terugkoppeling van mijn collega's ontvangen dat het probleem gevonden en opgelost is. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat het nu gelukt is. Wij zoeken natuurlijk intern wel verder uit wat er nu precies aan de hand was. Bedankt voor dit bericht! 

En als we nog iets anders kunnen doen horen we het uiteraard graag! 

Reageer