Beantwoord

LoRa TingsML

  • 4 October 2021
  • 6 reacties
  • 64 keer bekeken

Hi,

Ik probeer data te versturen van mijn device naar het KPN things portaal,, echter lukt het alleen de eerste keer om data te versturen. Daarna klaagt het portaal dat het pakket te groot is, echter is dit pakket even groot als voorgaand pakket. Bij iedere reboot van het device lukt het dus consistent wel op de data te versturen, en is het pakket niet te groot. 

 

Wanneer ik het pakket kleiner maak, werkt deze wel goed.

Heeft iemand wellicht een idee waardoor dit kan komen?

Met vriendelijke groet,

Mike van Es

icon

Beste antwoord door Rick S. 13 October 2021, 16:23

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @mikeve97,

Welkom bij de IoT Community! 
Ik kan mij goed voorstellen dat dit vraagtekens oproept. Helemaal omdat het de eerste keer wel lukt en de payload daarna net zo groot is. Ik moet zeggen dat ik niet direct weet waar dit door komt en hoe op te lossen. Ik ga hiervoor op onderzoek uit en een hulplijn inschakelen.  

Ik heb ook gelijk even naar het Things Portal account gekeken en dat ziet er verder allemaal prima uit. Het valt me alleen op dat je nog geen destinations hebt aangemaakt. 

Hi Rick,

Het klopt dat er nog geen destinations zijn. De endpoints moeten nog berschikbaar gesteld worden. Een van deze dagen ga ik dit doen. Voor nu was ik aan het testen of de modules konden communiceren met KPN things. 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag Mike, 

Excuses voor de radiostilte! 
Zoals ik schreef heb ik de vraag vorige week direct uitgezet bij de specialisten. Ik heb alleen tot op heden nog geen sluitend antwoord ontvangen. Mijn collega's zijn dit nog in het onderzoeken. Daarbij moet ik melden dat mijn collega's op dit moment een lage bezetting hebben, waardoor het wat langer duurt. Onze excuses hiervoor! 

Natuurlijk blijf ik er achteraan zitten zodat we nu hopelijk zsm een antwoord hebben. 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @mikeve97 

Daar ben ik weer! 
Ik heb vanmiddag een terugkoppeling van de specialisten ontvangen. Zij geven aan de melding niet van de Portal komt, maar dat het een melding van de LoRa-chip in het device is. We weten niet precies welke chip er precies gebruikt wordt, maar als we de letterlijke melding googlen lijkt het op een Sodaq LoRaBee module. Het is alleen niet gelukt om de exacte oorzaak te achterhalen. Je kan deze vraag het beste aan de device leverancier voorleggen. 

Mijn collega heeft wel een vermoeden over de oorzaak: de module berekent hoeveel air time een nieuw bericht zal kosten, en als dat te veel is volgens de duty cycle berekeningen dan weigert de module het bericht te versturen. Een oplossing zou dan kunnen zijn om langer te wachten met het sturen van het tweede bericht. 

Goedeavond @Rick S. Het is inderdaad een Sodaq LoRaBee. Hartelijk dank voor jullie tijd! Ik ga er mee aan de slag. 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Mike, 

Goed om te horen! En geen probleem natuurlijk. 
We helpen graag. Als er nog aanvullende vragen zijn horen we het natuurlijk graag. 

Reageer