Beantwoord

Na versturen van ruwe data naar lora device blijft status PENDING

  • 12 June 2022
  • 6 reacties
  • 66 keer bekeken

Ik heb een aantal keren ruwe data naar een lora device verstuurd (zowel de via de web pagina in the things portal als via de api). De data wordt geaccepteerd maar de status blijft op PENDING staan.

Voor de volledigheid, het heeft enkele keren gewerkt, maar na 10-06-2022 13:49:48 niet meer. Het lora device staat constant aan (hangt aan netspanning).

Hoe kan ik achterhalen wat er mis gaat?

Verneem het graag,

Pierre

 

icon

Beste antwoord door Pierre Veelen 20 June 2022, 19:01

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @Pierre Veelen,

Welkom bij de IoT Community! 
Ik heb het topic natuurlijk al eerder gezien en heb gelijk intern wat hulpvragen uitgezet. Dit met de gedachten om gelijk een inhoudelijke reactie te kunnen geven. Tot op heden heb ik nog geen terugkoppeling mogen ontvangen. Dus ik wil bij deze in ieder geval laten weten dat het in behandeling is. Zodra ik wat hoor kom ik uiteraard direct bij je terug. 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag Pierre, 

Ik heb inmiddels een terugkoppeling van de specialisten ontvangen. Zij hebben geprobeerd om dit te reproduceren, maar zonder succes. Als test heeft een collega dezelfde payload, die jij ook eerder verstuurd had, naar het device verstuurd en de payload is direct afgeleverd aan het device. Dat lijkt dus helemaal goed te gaan. 

Klopt, ik heb in de tussentijd nog contact gehad met een KPN specialist.
Op zijn aanwijzing heb ik het aantal joins verminderd en ook de message conformation uit gezet.
Hierdoor zou een bericht naar het device sneller worden afgeleverd.

Ik heb zelf nog niet getest.

Pierre

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag Pierre, 

Bedankt voor het antwoord!
Goed om te lezen dat jij ook contact hebt gehad met een specialist. Ik ben wel nieuwsgierig hoe je in contact bent gekomen. Heb je hiervoor gebeld? Of heb je bijvoorbeeld een mail gestuurd? Zo ja, waar heb je naar toe gemaild?

Contact is tot stand gekomen via jullie sales kanaal. Want uiteindelijk wil ik de dienstverlening commercieel gaan gebruiken.

Reputatie 7
Badge +6

Aah op die manier! Duidelijk & goed om te horen dat je het commercieel wilt gebruiken. 

 

Reageer