Beantwoord

Plug functioneert niet.

  • 8 January 2020
  • 2 reacties
  • 210 keer bekeken

Beste KPN’ers,

Gisteren hebben wij devices toegevoegd aan het Things Portal. De devices functioneren en sturen data op welke wij kunnen terugvinden in het portal.

Ook zijn wij bezig met een backend welke zou moeten functioneren. We maken gebruik van valide SSL certificaten.

Helaas krijgen wij op deze plug niets binnen. De plug is gekoppeld via de groep van de devices.

We hebben al alles verwijderd en opnieuw ingesteld maar functioneren doet het niet. We kunnen wel zelf van buitenaf POST requests sturen en deze worden ontvangen door de backend.

Aangezien er ook geen test berichtje of iets dergelijk verstuurd kan worden tasten wij nu in het duister.

We horen graag hoe we nu verder moeten gaan.

Met vriendelijke groeten,

Wouter

Het account in de portal is info@teneo-iot.nl

icon

Beste antwoord door Rick S. 13 January 2020, 19:23

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @w.rengelink,

Goed om te lezen dat u aan de slag bent gegaan met de KPN Things Portal! Natuurlijk help ik u graag verder. 
Ik moet eerlijk bekennen dat mijn inhoudelijke kennis van deze portal nog beperkt is, dus ik moet even op onderzoek uit om te achterhalen hoe we dit op kunnen lossen. Zodra ik eruit ben hoort u natuurlijk gelijk weer van mij! 

Reputatie 7
Badge +6

Goedenavond @w.rengelink ,

Onze excuses voor de late terugkoppeling! 
Na wat onderzoek zijn we erachter gekomen dat de plug door een bug niet lekker werkt. Daar gaan wij dus mee aan de slag!

Gelukkig is er wel een andere configuratie mogelijk waardoor de plug wel zal werken. Op dit moment heeft u de plug met additional headers geconfigureerd. De waarde die u hebt ingevoerd als Content-Type header zorgt ervoor dat de plug nu niet werkt. De backend kan namelijk niet overweg met meerdere waardes voor één header. Als u deze waarde aanpast naar bijvoorbeeld alleen “text/html” moet het wel werken. Wilt u dit proberen? 

Daarnaast gaan we natuurlijk gelijk aan de slag met het oplossen van de bug. Ook passen we dit gelijk aan in het voorbeeld dat we geven in de Portal zodat de info ook daar weer klopt. 

Bedankt voor uw geduld! 

Reageer