Vraag

Berichten komen niet aan / Geo werkt wel

  • 15 oktober 2018
  • 5 reacties
  • 433 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Vanaf vandaag weer eens aan het testen gegaan.
2 nieuwe devices in de test portal aangemaakt (ABP).
Node opgezet die om de 10 sec een payload van 00 geeft.
Soms komen de berichten aan in de portal, maar meestal niet, Bij een nieuw device is het 2 minuten goed gegaan daarna weer niks.
Het lijkt mij geen dekkingsprobleem. Zodra ik Geo aanzet zie ik netjes om de 10 sec de locatie binnenkomen.

Iemand een idee?

5 reacties

Reputatie 3
Badge
Hallo Rick,
Bedankt voor de uitleg.

Misschien is het een idee om de documentatie ergens overzichtelijk buiten het forum te plaatsen. Op het forum staan veel oude posts of ze worden doorgelinked alle kanten op. Ook ben je op deze manier altijd verzekerd van de laatste versie.

Een ander leuk idee is om een post te maken met links naar hardware leveranciers en werkende voorbeeldsketches. Dit heeft een stimulerende werking voor de beginnende LoRa ontdekkingsreiziger.
Reputatie 3
Badge
Heb de sensor nu even een uurtje laten liggen onder spanning. Wat mij opvalt is dat er precies om de 10 minuten een bericht doorgelaten wordt.
Is dit een limiet van door developer portal??
Reputatie 3
Badge
Lees net in een ander topic dat er max 6 berichten per uur doorgestuurd kunnen worden !!!!!

Jammer dat dit nergens gecommuniceerd wordt. Scheelt een hoop ergernis en uren zoeken als dit soort zaken goed gedocumenteerd staan.

Nu nog de vraag:
Is de limiet van 6 berichten per sensor of per totaal sensoren in de devportal
Reputatie 6
Badge +6
Goedemorgen @basvaningen,

Ik kan mij goed voorstellen dat er vraagtekens opspelen als u nog niet bekend bent met het limiet. En het is erg frustrerend als u de betreffende informatie niet kunt vinden. Echter staat dit limiet wel vermeld in de documentatie op de Developer Portal. U gaat in de Portal naar de tab 'Documentation' en vervolgens vindt u de info bij 'About the LoRa Developer Portal':

Operational differences

The KPN Lora Developer Portal is built to provide users with a high quality Lora experience for as many users as manageable. From an operational point of view, there are a few aspects to keep in mind when using the portal.

◦The Developer Portal is provided based on 'Best effort' support. This means no direct support and no uptime guarantees
◦The Developer Portal is Meant for testing purposes, no commercial exploitation is allowed
◦Fair use policy applies, limited downlink and uplink capacity (average 6 uplink/hour, 2 downlink/hour)

Dit limiet is van toepassing per sensor.
Reputatie 6
Badge +6
Hi @basvaningen,

Heel erg fijn dat u meedenkt!
Ik ben met u eens dat het soms lastig kan zijn om op het forum bepaalde informatie te vinden. De belangrijkste documentatie staat in de Developer Portal. Daarnaast zijn we continue bezig om onze informatie en topics op het forum up-to-date te houden en overzichtelijk in te richten. Zo willen we uiteindelijk een soort indexpagina inrichten, waar men in één overzicht kan zien welke informatie er op het forum te vinden is.

Reageer