We zijn bezig met een LoRa project waarbij een device een bericht verstuurt naar LoRa zodat de application server deze uiteindelijk kan ontvangen.
Het device kan met succes berichten versturen, deze ziet SimPoint, waar de keys zijn gekocht, ook binnenkomen. Helaas houdt het daarna op. SimPoint kan ons ook niet echt verder helpen en hebben al een ticket bij KPN neergelegd. Dat is inmiddels zo'n 2-3 weken geleden. Op dit moment is er nog steeds geen oplossing geboden, of zelfs aangeven waar het probleem (kan) liggen.
We werden er op gewezen van iemand van KPN om de vraag ook eens in dit forum te plaatsen.
Op onze application server zien we niets binnenkomen, ook in de webserver logfiles zien we niet dat de endpoint url wordt aangeroepen.
Als we met Postman een post call doen naar het endpoint komt alles goed binnen.
Waar kan dit aan liggen en hoe kunnen we dit zo snel mogelijk oplossen?
Hebben jullie wel een SSL certificaat?
"All application server must have a valid SSL certificate to create a secure HTTPS connection. Please refer to your system administrator is you're unsure about setting this up."
EDIT : https://zakelijkforum.kpn.com/lora-forum-16/requirements-for-your-application-server-8310
Groet,
Esat
"All application server must have a valid SSL certificate to create a secure HTTPS connection. Please refer to your system administrator is you're unsure about setting this up."
EDIT : https://zakelijkforum.kpn.com/lora-forum-16/requirements-for-your-application-server-8310
Groet,
Esat
jazeker.
Beste @willems ,
Welkom op het LoRa forum van KPN! 🙂
Het is zeker een goede tip van@esatkaraer om problemen met SSL uit te sluiten. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld de website SSL Shopper.
Gezien er een ticket in behandeling is bij KPN voor het probleem, ben ik daar achteraan gegaan. Vandaag ontvangt u een terugkoppeling van SimPoint met de analyse en bevindingen van de netwerk specialisten bij KPN. Van de specialisten heb ik begrepen dat ze daarnaast nog enkele zaken aan het testen en uitzoeken zijn, het wordt dus ook nog verder vervolgt.
Ik hoop dat u met de informatie van vandaag verder kunt en de oorzaak weet te vinden. Uiteraard verneem ik dat graag en denken wij graag met u mee op het forum over de oplossing als het niet lukt.
Welkom op het LoRa forum van KPN! 🙂
Het is zeker een goede tip van
Gezien er een ticket in behandeling is bij KPN voor het probleem, ben ik daar achteraan gegaan. Vandaag ontvangt u een terugkoppeling van SimPoint met de analyse en bevindingen van de netwerk specialisten bij KPN. Van de specialisten heb ik begrepen dat ze daarnaast nog enkele zaken aan het testen en uitzoeken zijn, het wordt dus ook nog verder vervolgt.
Ik hoop dat u met de informatie van vandaag verder kunt en de oorzaak weet te vinden. Uiteraard verneem ik dat graag en denken wij graag met u mee op het forum over de oplossing als het niet lukt.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Inloggen of registreren met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Login with LinkedInof
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.