Beantwoord

Data ontvangen vanuit KPN Things portal op device

  • 19 November 2020
  • 3 reacties
  • 285 keer bekeken

Ik ben bezig met LoraWAN aan het opzetten voor verschillende projecten. 

Het is me inmiddels gelukt om een Join Request te sturen, een join Accept te ontvangen en te decoderen en om een bericht te sturen, Dat werkt allemaal goed.

Nu ben ik bezig met het sturen van Confirmed berichten, ik zie in de portal dat de berichten goed aankomen, en dat er een  reactie wordt gestuurd. 

Deze reactie kan ik echter niet ontvangen in mijn microcontroller. 

Ik heb de reactietijd van 1 seconden uit de Join accept gehaald.

Ik verstuur de data op SF11, en luister op SF12.(Aangezien kpn een Offset van 3 adverteert in Join accept)

Het kanaal blijft hetzelfde,

De bandwidth blijft ook hetzelfde(125K hz)

 

Kan ik iets over het hoofd zien? Stuur ik zoveel confirmed data up messages, dat KPN niet altijd meer een downlink stuurt? kan het an iets anders liggen of maak ik gewoon een stomme fout?

icon

Beste antwoord door oetzevandenbroek 24 November 2020, 10:58

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @oetzevandenbroek ,

Excuses voor de late reactie!
Door drukte kom ik eerlijk gezegd nu pas aan uw topic toe. Ik heb uw account erbij gezocht en zie in de LoRa Data History inderdaad veel Confirmed berichten. Ik durf niet te zeggen waarom de berichten niet op de microcontroller aankomen, dus daar ga ik een hulplijn voor inschakelen. 

Daarnaast is het wel zo dat het niet de bedoelding is om alleen maar Confirmed berichten te sturen. Op onze docs pagina staat hier het volgende over: 

Zodra ik dit met mijn collega's besproken heb kom ik natuurlijk direct bij u terug. 

 

Bedankt voor uw reactie,

 

Ik heb het inmiddels opgelost, het was een probleem met de datarate,

Ik ben bekend met de confirmed data berichten, tijdens development is het lastig hier aan te houden. IK zal zorgen dat die standaard normale berichten stuurt. dat scheelt al veel.

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag, 

Goed om te horen dat het inmiddels is opgelost en dat u het probleem heeft gevonden! 

Mocht u nog tegen andere zaken aanlopen, horen we het graag! 

Reageer