Vraag

Dragino LDS02 verbinden

  • 23 May 2024
  • 1 reactie
  • 45 keer bekeken

Hallo,

Ik wilde graag gaan testen met het KPN things netwerk en heb daar een Dragino LDS02 deur sensor voor aangeschaft (https://www.antratek.nl/lds02-lorawan-door-sensor).

Ik heb het device toegevoegd aan de portal met de meegegeven DEVEUI (A84041273187F4F6) / APP EUI / APP Key, en krijg de melding dat deze succesvol is toegevoegd vanuit de portal.

Maar ik zie vervolgens helemaal geen data verschijnen in de portal, de “LoRa data history” blijft helemaal leeg.

Wat ik al gedaan heb:

  • Dubbelchecken van DEVEUI / APP EUI / APP Key
  • Dekkingskaart bekeken (er zou binnen dekking moeten zijn)
  • Buiten in het open veld gestaan
  • Device herstart
  • Versie gecheckt (EU 868)

Mis ik nog iets? Moet ik nog wat anders doen, of heb ik het verkeerd begrepen dat dit zou moeten werken?

 

 

 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @MichaelDev

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Ik heb aan de hand van de gegevens in jouw forumprofiel het account in de Things Portal gevonden. 
Het device is inderdaad zichtbaar en kan nu middels een Join Request op het netwerk aangemeld worden. Er kunnen verschillende oorzaken zijn waardoor het Join Request niet in de Portal zichtbaar wordt. In onze online Get started Guide vind je de onderstaande (mogelijke) fixes: 
 


 

Reageer