Vraag

Dragino LHT65 temperatuur sensor koppelt niet met KPN wel met the Things network

  • 1 January 2022
  • 12 reacties
  • 79 keer bekeken

Kunnen jullie nakijken waarom mijn temperatuur sensor niet koppelt . Ik heb het op verschillende plekken buitenshuis geprobeerd, aangezien het bijna landelijk dekkend is verwacht ik geen dekkings problemen. 
 

LoRa Network Info

Remove network

UUID

eb187372-e2a2-4e06-a42b-a39bb7aa4c67

Network type

KPNLORA

Network status

ACTIVE

DevEUI

A84041FEF1841F99

Feedback

 

 


12 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @countblackjack,

In het weekend zijn wij niet aanwezig, vandaar dat je nu antwoord krijgt! 
Natuurlijk zoeken we graag uit wat er precies misgaat. Hiervoor wil ik ook het KPN Things Portal account checken. 

Met welke naam en welk mailadres ben je in de Portal geregistreerd? 

@Rick S. Mijn gebruikersnaam is countblackjack met email countblackjack@gmail.com.

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen, 

Bedankt voor de reactie! 
Ik ben op onderzoek gegaan, maar heb tot nu toe het account niet kunnen vinden. Daarnaast heeft een collega ook gezocht, maar op basis van de gebruikersnaam, het mailadres en zelfs de DevEUI hebben we het nog niet kunnen vinden. 

Even voor alle duidelijkheid, je hebt een account aangemaakt voor de Things Portal, toch? En dit account is geregistreerd met de gebruikersnaam countblackjack, toch? Of ben je daar onder een andere naam bekend? Wil je anders een screenshot sturen van de omgeving waar je het device hebt geprobeerd te koppelen met ons netwerk?

Name: hans teeuwen

E-mail: countblackjack@gmail.com
Customer ID (UUID):  555fa2c2-ff34-4998-a850-ef67aa32b208

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi Hans, 

Bedankt voor de aanvulling! 
Erg vreemd dat ik het account niet eerder heb kunnen vinden, maar hij is nu terecht. Ik heb het account bekeken en ik zie dat het device wel in de portal is toegevoegd en ‘Active’ staat. Het valt me daarnaast overigens wel op dat er nog geen flow is aangemaakt en gekoppeld. Een flow is nodig om data door te zetten naar de eindapplicatie. Ik wil je daarom vragen om een flow aan te maken en te koppelen. Meer informatie over hoe dit werkt vind je op de What is a flow? pagina. 

Hi Rick, ik eerder ook een flow aangemaakt maar dat verandert niets. Ongeacht de flow zou de data wel zichtbaar moeten zijn en dat is niet het geval. Voor de volledigheid zal ik de flow aanmaken maar ik verwacht geen verandering.

Reputatie 7
Badge +6

Hi Hans, 

Ik heb vanmiddag weer even contact met een collega gehad over deze situatie. Het proces is als volgt. Allereerst maak je, zoals je gedaan hebt, een device aan via de Things Portal. Vervolgens komt het device in het achterliggende systeem te staan en zou er data door moeten komen. Door dan een flow aan te maken en te koppelen komt de data in de Things Portal te staan. Wat dat betreft is de flow dus zeker nodig. 

Het device is op dit moment zichtbaar in het achterliggende systeem, maar we zien daar geen data. Dus daar gaat iets nog niet helemaal goed. Wil je anders even een rejoin van het device doen? 

Ik heb een flow er aangekoppeld maar nog geen verandering. 

Is er nog iets wat ik kan doen of ligt dit echt aan de kpn kant? Als het niet werkt kan ik beter de sensor retour sturen.

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Hans, 

Kan het kloppen dat je gisteravond een rejoin hebt gedaan?

Als ik nu in het account kijk zie ik dat het device inderdaad aan de flow gekoppeld is en dat er nu ook data in de Portal binnen is gekomen. Ik zie een join van gisteravond gevolgd door een bericht met Geolocation. 

Klopt, maar ik zie verder geen data meer binnenkomen.

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag, 

Goed om te horen!
Ik zie dat de data nu wel goed doorloopt. We hebben vanmiddag ook gekeken en toen zag alles er eigenlijk goed uit. We zagen overigens wel dat het device toen slecht bereik had en dat er maar 1 gateway bereikt werd. De reden dat de data verder niet binnen kwam had toen dus met het bereik te maken. 

Mocht je verder tegen dingen aanlopen, neem dan ook een kijkje op de Lora Data History pagina. Daarnaast wil ik je alvast even laten weten dat ik na vandaag op verlof ben. Natuurlijk laten we je niet helemaal aan je lot over als je nog vragen hebt. Een collega neemt het over en zal het in de gaten houden. Deze collega staat ook in contact met de specialisten, dus dat moet verder goedkomen. 

Reageer