Vraag

Error: "The message could not be forwarded to the destination URL endpoint"

  • 29 November 2019
  • 10 reacties
  • 825 keer bekeken

Beste dhr./mevr.,

Vandaag kwam ik erachter dat de berichten van een LoRa device (Lopy^4) niet meer doorkomen bij onze application server. Er is in de afgelopen 2 weken volgens mij niets veranderd aan de application server, die voorheen wel te bereiken was.

Ik vermoed nu dat het probleem zich daarom in het KPN Developer Portal bevindt óf toch in bij onze application server. Om het probleem te kunnen lokaliseren vroeg ik mij af of jullie uitsluitsel kunnen geven dat er iets is gewijzigd met het doorsturen van de berichten via de KPN Developer Portal. Ook in het kader van de aankomende transitie naar het KPN Things Portal.

 

Extra informatie die ik nog kan geven is dat als ik een uplink testbericht stuur vanuit het KPN Developer Portal ik de volgende error terugkrijg:

{

Server returned HTTP response code -1

Response info:
Error in sending rest post to developer url https://www.mickas15.dreamhosters.com/php/Listener.php, for device ##############, payloadhex 000000. Error details: com.mendix.modules.microflowengine.MicroflowException 301: Moved Permanently at DevLoRa_UpLink.SendExactLoraMessToDev (CallRest : 'Call REST (POST)') at DeviceMngmt.SendTestUplinkMessage (SubMicroflow : 'SendExactLoraMessToDev') at DeviceMngmt.IVK_SendTestMessage (SubMicroflow : 'SendTestUplinkMessage') Advanced stacktrace:

}

 

Met vriendelijke groet,

 

Stefan

 


10 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @Stefan van den Heuvel ,

Welkom bij de IoT Community!
Wat balen dat de berichten van dit device niet meer doorkomen. Ik help graag om uit te zoeken wat er aan de hand is en hoe we dit op kunnen lossen. Voor zover ik weet is er aan onze kant niets gewijzigd, maar het kan zijn dat ik dit nog niet meegekregen heb. Om gericht op onderzoek te kunnen gaan wil ik graag weten over welk device we het precies hebben. Kunt mij de naam en de betreffende DevEUI sturen?

Zodra ik de gegevens ontvangen heb ga ik maandag verder voor u aan de slag. Het is voor mij nu namelijk ook tijd om weekend te gaan vieren. 


Ik zie uw reactie graag verschijnen en wens u alvast een heel fijn weekend! 

Zeker! 

 

Het DevEUI van het device dat nu testende is is: 

0059AC0000180754

 

Met vriendelijke groet,

Stefan

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @Stefan van den Heuvel ,

Bedankt voor uw reactie! 
Ik ben op onderzoek gegaan en ik heb ook even gekeken naar wat achterliggende systemen. Hierbij kwam ik de volgende melding tegen: ‘The downlink frame rate exceeds the connectivity plan policy.’ Deze melding is van vanmiddag 15:23 uur. 

Het feit dat de applicatie server niet meer bereikt kon worden heeft dus te maken met het aantal berichten dat er gestuurd wordt. 

Gaat dat dan om uplink of om downlink berichten? Want we sturen 6 uplink berichten en 2 downlink berichten in een uur.

Of gaat het om het totaal berichten van alle devices bij elkaar? Ik ben er vanuit gegaan dat ieder device dat we registreren 6 uplink berichten mag sturen en 2 downlink in elk uur. 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @Stefan van den Heuvel ,

Het gaat in dit geval om de downlink berichten. De Fair Use Policy geldt per device. Het klopt dus dat u per device 6 uplink en 2 downlink berichten per uur kan versturen. Het lijkt dus alsof er meer berichten verstuurd worden, waardoor de blokkering verschijnt. 

Hmmm, het lukt mij nog steeds niet om deze blokkering op te heffen

De applicatie server stuurt inmiddels geen downlink berichten meer, dat deel is uitgezet eergisteren. Dit is ook zichtbaar in de debugger van het portal waar alleen nog maar uplink berichten te zien zijn. De counter is nu een aantal keer gereset, maar het lijkt alsof er nog ergens anders geregistreerd staat dat dit device geblokkeerd moet worden…

Kunt u voor mij de blokkering eraf halen? En hoe zou ik dat zelf kunnen doen de volgende keer?

 

Met vriendelijke groet,

 

Stefan van den Heuvel

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag Stefan, 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik even niet weet hoe we dit verder moeten oplossen. Ik heb daarom even een hulpvraag naar de specialisten uitgezet. Ik hoop daar vandaag en anders begin volgende week een terugkoppeling van te ontvangen. Zodra ik nieuws heb hoort u uiteraard gelijk weer van mij!

Super! Ik ben benieuwd wat eruit komt.

Weet u inmiddels al meer?

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @Stefan van den Heuvel ,

Excuses voor mijn late reactie! 
Afgelopen week ben ik vanaf dinsdag t/m vrijdag met verlof geweest. Voor mijn verlof heb ik nog een hulpvraag bij de specialisten uitgezet en heb ik een collega gevraagd om de lopende cases (waaronder uw vragen) in de gaten te houden. Tot mijn verbazing zie ik nu dat wij ook nog geen terugkoppeling hebben van de specialisten. Mijn oprechte excuses hiervoor! 

Ik ga hier direct achteraan zodat we nu zsm tot een oplossing kunnen komen! Ik kom hier op terug. 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag Stefan, 

Daar ben ik weer! 
Ik heb vanmiddag gesproken met een van mijn collega's. Aangezien de Developer Portal eind deze maand vervangen wordt voor de KPN Things Portal willen wij u vragen om zich voor deze Portal te registreren en het device om te zetten. Als u dan nog problemen ervaart horen we het graag. 

Reageer