Helaas heb ik via de devportal nog geen berichten ontvangen van DevEUI: 70B3D570500017A6.
Ik zie in het debug scherm geen berichten, kunnen jullie wellicht toch iets zien binnenkomen, dat ik in de devportal niet kan zien? Wellicht is het mogelijk dat jullie de registraties in devportal voor dit devEUI verwijderen, dat ik het op nieuw kan proberen? Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.
Enige achtergrond:
- Ik heb dit DevEUI tweemaal opgevoerd in devPortal onder de namen "oyster_2" en "oyster_3"
- dit device is eerder via een tussenpartij op het netwerk geregistreerd geweest, maar volgens hun door KPN weer verwijderd in de back end.
- oyster_2 heb ik opgevoerd toen het device nog via de andere partij geregistreerd was. Ik kreeg toen een nette mail met de melding: "We kunnen helaas jouw OTAA verzoek voor DevEUI 70B3D570500017A6 in de Developer Portal niet accepteren. Dit DevEUI is reeds in gebruik door 1 van onze klanten."
- oyster_3 heb ik aangemaakt nadat deze partij had aangegeven dat het device door KPN verwijderd zou zijn uit de back end. Toen heb ik geen mail meer ontvangen zoals onder voorgaande punt, dus dat lijkt daarmee te kloppen.
- mogelijk stuurt het device geen berichten uit. Ik heb meerdere malen het device gereset, dus dat zou het niet moeten zijn. verder stuurt het device een heartbeat elke 24u
Beste antwoord door Rick S.
Goedemorgen @WoltjerD ,
Daar zijn we weer!
Nog geen half uur nadat ik gister klaar was heb ik een terugkoppeling ontvangen.
Het device bleek nog niet verwijderd uit alle systemen en dit heeft eigenlijk ook de problemen veroorzaakt.
Nu is het zo dat we tegenwoordig eigenlijk geen devices meer uit de Developer Portal verwijderen, dus moest ik dit als uitzondering uit laten voeren. Dat is gelukkig nu gelukt en het device is nu helemaal weg. Dat betekent dat u het device nu opnieuw aan kunt melden en dan geen problemen meer mag krijgen.
Bekijk origineel
Daar zijn we weer!
Nog geen half uur nadat ik gister klaar was heb ik een terugkoppeling ontvangen.
Het device bleek nog niet verwijderd uit alle systemen en dit heeft eigenlijk ook de problemen veroorzaakt.
Nu is het zo dat we tegenwoordig eigenlijk geen devices meer uit de Developer Portal verwijderen, dus moest ik dit als uitzondering uit laten voeren. Dat is gelukkig nu gelukt en het device is nu helemaal weg. Dat betekent dat u het device nu opnieuw aan kunt melden en dan geen problemen meer mag krijgen.