Vraag

Geen Join accept met LoRa OTAA

  • 29 October 2021
  • 7 reacties
  • 89 keer bekeken

Ik ben momenteel bezig met een project waarbij ik vanaf mijn device data wil versturen met LoRa over KPN. Ik krijg wel een join request binnen, ik zie alleen geen join accept verschijnen. Het kan zo zijn dat mijn device niet correct de NetSkey en AppSkey ontvangt, echter zie ik geen message waarbij de server iets probeert te sturen naar het device.
Hoe kan ik erachter komen of mijn device het bericht niet ontvangt of dat mijn bericht dat ik verstuur niet correct is?


7 reacties

@Leroy 

 

Ik heb u een persoonlijk bericht hierover gestuurd

 

Reputatie 5
Badge +3

Dag @Leroy 

Ik heb al eerder gekeken bij de FAQ's, daarbij wordt alleen beschreven dat de appkey mogelijk niet correct is, ik heb meerdere tests gedaan om te kijken of de appkey correct is en ik kan met zekerheid zeggen dat de appkey (en de appeui en deveui) allemaal goed in mijn software staan. Ik heb meerdere keren geprobeerd te joinen zonder vooruitgang.

Hopelijk kunt u mij vertellen wat de andere mogelijke oorzaken zijn.

Groeten,

Tim

 

Zou je mij misschien een privébericht kunnen sturen met de accountnaam die gebruikt wordt in portal.kpnthings.com?

Is het ook mogelijk om de keys in te zien vanaf de server-side om te controleren of ik de juiste keys verstuur?

Dag @Leroy 

Ik heb al eerder gekeken bij de FAQ's, daarbij wordt alleen beschreven dat de appkey mogelijk niet correct is, ik heb meerdere tests gedaan om te kijken of de appkey correct is en ik kan met zekerheid zeggen dat de appkey (en de appeui en deveui) allemaal goed in mijn software staan. Ik heb meerdere keren geprobeerd te joinen zonder vooruitgang.

Hopelijk kunt u mij vertellen wat de andere mogelijke oorzaken zijn.

Groeten,

Tim

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @TimS 

Mijn collega Rick is een tijdje afwezig dus ik neem het even over. :slight_smile:

Zou je voor de zekerheid hier en hier nog even een kijkje kunnen nemen? Mogelijk is dit relevant voor deze issue.

Mocht de oplossing hier ook niet tussen staan voor je hoor ik dat graag!

Dag @Rick S. ,

 

Ik heb de keys doorgrondig gechecked en deze lijken allemaal te kloppen, zijn er nog meer dingen dat dit probleem kan veroorzaken?

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @TimS,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Wat tof om te lezen dat je aan de slag bent gegaan met LoRa via ons netwerk. Natuurlijk denken we graag met je mee. Er kunnen verschillende oorzaken voor dit probleem zijn: 

 

Op onze documentatiepagina vind je meer informatie over de LoRa Data History

Hopelijk kom je hiermee verder! 

Reageer