Beantwoord

HTTP 0 Code maar data komt wel binnen

  • 10 oktober 2019
  • 11 reacties
  • 975 keer bekeken

Beste Forum/KPN,

Sinds deze week heb ik eindelijk de mogelijkheid gekregen om aan de slag te gaan met LoRa.
Allereerst ben ik bezig geweest met de tests richting de applicatie server. Dit is een website van mijzelf en hier heb ik simpelweg wat php code geschreven die de post opvangt en in de database propt.
Nu krijg ik mijn data perfect binnen en ik zie zelfs in de 'error' melding van KPN mijn echo's.
Toch krijg ik de foutmelding van KPN: HTTP 0.

Mijn probleem is dus in de praktijk niet zichtbaar maar erg vervelend omdat de status nu constant op een error staat.

Voorbeeld van de php code:
$bodyContent = file_get_contents("php://input");
echo 'starting';

define('DB_SERVER', '-');
define('DB_USERNAME', '-);
define('DB_PASSWORD', '-!');
define('DB_NAME', '-');

/* Attempt to connect to MySQL database */
$link = mysqli_connect(DB_SERVER, DB_USERNAME, DB_PASSWORD, DB_NAME);
echo 'connection succes';
$sql = "INSERT INTO - (-) VALUES (?)";

if($stmt = mysqli_prepare($link, $sql)){
// Bind variables to the prepared statement as parameters
echo 'binding';
mysqli_stmt_bind_param($stmt, "s", $bodyContent);
echo 'bind succes';
mysqli_stmt_execute($stmt);
echo 'succes';
mysqli_stmt_close($stmt);
}
mysqli_stmt_close($stmt);
mysqli_close($link);
header("Location: welcome.php"); <- Makes no difference for KPN
?>
Heeft iemand een oplossing of tip in welke richting ik moet zoeken om dit op te lossen?


Gr,
Bodhi
icon

Beste antwoord door Rick S. 15 oktober 2019, 16:07

Goedemiddag @Bodeeh ,

 

Bedankt voor uw geduld! 
Onze specialisten hebben zitten puzzelen, maar zijn toch tot de conclusie gekomen dat ze nog te weinig kennis en ervaring met application servers hebben om dit op te lossen. We sluiten overigens niet uit dat het probleem met de devices (die met een error) in de Portal naar voren kwamen. 

Het device waarvan het DevEUI eindigt op 97B was helemaal niet goed aangemeld. Die hebben we nu uit de Portal verwijderd. Wilt u dit device opnieuw op het netwerk aanmelden via OTAA?
 

Ik heb de specialisten gevraagd om nog eens naar het andere device te kijken om te achterhalen wat er daar nog niet helemaal lekker werkt. 

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Goedemiddag @Bodeeh ,

Welkom bij de IoT Community!
Ik kan mij goed voorstellen dat het irritant is als er een fout optreedt waarbij u niet direct weet hoe dit op te lossen. We denken graag met u mee. Ik heb op basis van uw mailadres in het Developer Portal account gekeken en ik zie 2 devices naar voren komen. Deze staan inderdaad beide op de status 'Error'. Ik heb voor de zekerheid een hulplijn ingeschakeld om even mee te kijken. Ik verwacht daar maandag een terugkoppeling op.

Daarnaast moet ik u melden dat we u, vermoed ik, beperkt kunnen helpen mbt de application server. Dit valt officieel buiten zogeheten KPN domein. De specialisten gaan dit bekijken en checken of we een oplossing hebben. Zodra ik een terugkoppeling ontvangt hoort u gelijk weer van mij!
Reputatie 6
Badge +6

Goedemiddag @Bodeeh ,

 

Bedankt voor uw geduld! 
Onze specialisten hebben zitten puzzelen, maar zijn toch tot de conclusie gekomen dat ze nog te weinig kennis en ervaring met application servers hebben om dit op te lossen. We sluiten overigens niet uit dat het probleem met de devices (die met een error) in de Portal naar voren kwamen. 

Het device waarvan het DevEUI eindigt op 97B was helemaal niet goed aangemeld. Die hebben we nu uit de Portal verwijderd. Wilt u dit device opnieuw op het netwerk aanmelden via OTAA?
 

Ik heb de specialisten gevraagd om nog eens naar het andere device te kijken om te achterhalen wat er daar nog niet helemaal lekker werkt. 

Bedankt voor uw reactie @Rick S. ,

 

Geen probleem dan ga ik voor dit moment gewoon door MET error.

Wat betreft de devices, volgensmij gaat er iets mis met de code van mijn device. Zowel OTAA & ABP werken niet. Echter probeert hij wel info te versturen(dit ligt 100% aan mij/device aangezien het bij TTN ook niet werkt). Dus dat is iets waar ik druk mee bezig ben. 

 

Ik zal hem zo opnieuw op OTAA proberen aan te melden. 

Nogmaals bedankt voor uw reactie.

 

Mvgr,

Bodhi

Zojuist weer opnieuw geprobeerd te activeren maar alles wat ik probeer werkt niet.

Ik gebruik de Adafruit Feather M0, hij komt tot de event TXSTART en dit blijft hij constant opnieuw aangeven maar in de debugger is geen spoor van het apparaat te herkennen...

Reputatie 6
Badge +6

Goedemorgen @Bodeeh ,

 

Ik zie nu dat er een ander device in de Portal is toegevoegd (DevEUI eindigend op 29EC). Deze OTAA aanmelding is vanochtend afgerond en doorgezet. Dit device staat nu zonder error als activated in de Portal en zou wat dat betreft nu moeten werken. 

Goedemorgen @Rick S. ,

 

Ontzettend bedankt voor de hulp van zowel u als het team. Het is mij uiteindelijk toch gelukt en daarnaast geeft hij ook niet de HTTP 0 error meer aan. (Verder is er niets op de application server veranderd, dus mogelijk dat hij die alleen aangeeft als je het test). 

 

Device is nu via OTAA verbonden en ik weet voortaan de stappen die ondernomen moeten worden.

 

Mvgr,

Bodhi

Reputatie 6
Badge +6

Goedemorgen @Bodeeh ,

 

Super goed om te horen dat het nu gelukt is! 

Als er nog andere dingen zijn waar u tegen aan loopt, u weet ons te vinden:wink:

Goedemiddag @Rick S. ,

 

Ik kom er nog snel even tussendoor met mijn allerlaatste vraag:

Sinds OTAA nu werkt ga ik geen ABP meer gebruiken. Kan daarom het device die deze methode nog wel gebruikt verwijderd worden?

DEVEUI eindigt op: 74A.

 

Mvgr,

Bodhi

Reputatie 6
Badge +6

Goedemorgen @Bodeeh ,

 

Sorry voor mijn late reactie! 
Ik heb uw reactie en vraag gistermiddag even gemist. Ik kan mij voorstellen dat u dit device verwijderd wilt hebben. Dit kan ik echter niet doen. Zoals ook in de documentatie op de Developer Portal staat worden er geen devices verwijderd. Het device dat we eerder voor u verwijderd hebben was een uitzondering. Dit device was namelijk niet in de achterliggende systemen aangemeld. U kunt dit device dus gewoon laten staan en niet gebruiken. 

Goedemiddag @Rick S. ,

 

Excusses dat heb ik dan verkeerd begrepen. Echter krijg ik het nogsteeds niet voor elkaar om via ABP te verbinden wat mij dus 1 device minder opleverd. Weet u of hier nog naar werd gekeken?

 

Mvgr,

Bodhi

Reputatie 6
Badge +6

Hi@Bodeeh ,

 

Ik had de vraag inderdaad bij de specialisten neergelegd om ook naar dit device te kijken. Inmiddels hebben zij voorgesteld om op hoge uitzondering ook dit device uit de Portal te verwijderen. U kunt het device dan nogmaals aanmelden, maar dan via OTAA. Als u dan de Join Request hebt aangemaakt controleren wij weer of deze goed doorkomt.

 

Reageer