Vraag

KPN LoRa roaming gestopt?

  • 31 August 2022
  • 4 reacties
  • 44 keer bekeken

Wij zijn al een tijdje bezig met een onderaannemer van KPN om LoRa werkend te krijgen in België via roaming. Nu kregen wij laatst het bericht van hen dat KPN gestopt zou zijn met het aanbieden van roaming. Klopt dit? Hoe zou ik nu mijn apparaten op LoRa kunnen laten werken in België, moet ik dan contact opnemen met Proximus?
Groeten Thomas


4 reacties

Inderdaad contact opnemen met Proximus, helaas. Hebben wij ook gedaan.  Snelste gaat het via onderstaande contact persoon, daar kom je waarschijnlijk uiteindelijk toch terecht.

Delfim de Oliveira
M +32 (0) 475 21 21 20
Mail : delfim.de.oliveira.andrezo@proximus.com
 

Je moet dan wel kosten maken om toegang te krijgen, en daarnaast kosten per unit.  Maar zullen ze jullie wel uitleggen. Succes !

M.vr.gr.

R.Thijssen

Elmec BV

Trouwens ons is medegedeeld dat je een unit slechts op 1 netwerk kunt registreren. Dus of in NL bij KPN óf in België bij Proximus. Heb je mobiele devices die regelmatig de grens oversteken dat heb je waarschijnlijk een probleem. Dat weet ik niet zeker. 

Gr. R.Thijssen

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @thobro,

Heel fijn dat je al antwoord hebt gekregen @SWP! Dank daarvoor. 
Ik heb even navraag gedaan en LoRa Roaming is nooit officieel uitgerold. Er zijn wel een paar gebruikers die hiermee getest hebben. Het advies is inderdaad om contact op te nemen met een lokale leverancier zoals Proximus.   

Bedankt voor de antwoorden! We zullen inderdaad met proximus contact opnemen.

Reageer