Vraag

KPN LoRa roaming HSM

  • 18 september 2020
  • 1 reactie
  • 160 keer bekeken

Wij willen graag een van onze bestaande devices testen met KPN LoRa Roaming.

Om van LoRa roaming gebruik te maken moet ik ‘HSM protection for appkey’ gebruiken.

Dit is nieuw en ik weet niet hoe dit werkt, misschien heeft iemand hier ervaring mee

  1. Zijn er software en/of hardware wijzigingen op het device nodig?
  2. Is voor HSM een secure element (hardware) vereist?
    • Ik gok dat het aan te raden is, maar onze huidige hardware (die wij willen testen) heeft geen secure element. Kunnen we zonder?
  3. Moet ik onze appkey met de rsa public key encrypten? Waar heb ik mijn private key voor nodig?
  4. Is er documentatie beschikbaar?

1 reactie

Reputatie 6
Badge +6

Goedemiddag @Laurens G

Excuses voor de late reactie! 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf erg weinig kennis van LoRa Roaming heb en heb intern verschillende hulplijnen ingeschakeld. Allereerst kan ik melden dat eigenlijk alle informatie staat omschreven in de technische dienstbeschrijving die beschikbaar is in de IoT Service Portal. Als u daar bent ingelogd en vervolgens naar het kopje ‘Documenten’ gaat is de dienstbeschrijving daar beschikbaar. 

Natuurlijk geef ik hier ook graag antwoord op uw vragen:
 

  1. Het device behoeft geen hardware wijzigingen mits deze gecertificeerd is door de LoRa Alliance.
  2. Nee, er is geen Secure Element (SE) nodig. Let wel: vaker dan bij OTAA devices wordt een SE aangeraden voor ABP devices, echter staat het KPN netwerk alleen OTAA devices toe.
  3. De procedure hiervoor staat beschreven in de technische dienstbeschrijving.
  4. Ja, de technische dienstbeschrijving is te vinden in de IoT Service Portal. Mocht hier geen toegang toe zijn, wordt verzocht contact te zoeken met de accountmanager of service level manager.

Ik hoop dat u hiermee verder kunt :innocent:

Reageer