Vraag

LoRa Application Server poort

  • 24 May 2019
  • 3 reacties
  • 635 keer bekeken

Beste,

Wij zijn bezig om een applicatie server op te zetten voor de KPN LoRa backend.

Nu hebben we voor ontwikkeldoeleinden de poort op 8444 moeten zetten. Als we nu een test uplink doen vanuit de console krijgen we het volgende bericht:

Error in sending rest post to developer url https://gowatch.teneo-iot.nl:8444/uplink, for device 0059AC0001010101, payloadhex 000000. Error details: java.net.ConnectException Connection refused (Connection refused)

[note: server is in ontwikkeling en gaat offline buiten ontwikkeltijd]

De vraag is nu: heeft de KPN backend problemen met het verbinden op een poort buiten de standaard 443 voor SSL?

Wanneer dit het geval is moeten we een andere ontwikkel manier verzinnen.

Alvast bedankt,

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag @wrengelink ,

Mijn excuses! We hebben het niet helemaal goed begrepen.
Wat betreft de server poort maken we alleen gebruik van de SSL poort. Toegang via andere poorten is niet toegestaan.
Het ging in dit geval om de server poort. HTTP en HTTPS werken op poorten 80 en 443. Voor ontwikkeldoeleinden hebben wij deze op poort 8444 moeten zetten. Het gaat niet om de LoRa port.
Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag @wrengelink ,

Welkom bij de IoT Community!
Voor de zekerheid heb ik het even voor u nagevraagd . In dit geval is er een verschil tussen de LoRa Developer Portal (testomgeving) en de volledige toegang tot het netwerk.

De Developer Portal werkt namelijk alleen op poort 1. Bij volledige toegang is dit niet het geval en zou dit moeten werken.

Reageer