Beantwoord

Lora bericht wordt niet verstuurd naar HTTPS end-point

  • 17 May 2023
  • 5 reacties
  • 72 keer bekeken

Beste forum-leden, wie kan mij helpen?

Ik heb een HTTPS end point, die goed werkte tot gisteren.
Dit end point werkt al een week goed, maar gisteren avond kwamen de LoRa berichten niet door.
Ik heb net het end point getest met reqbin, dit werkt helemaal prima.

Device is een dragino LWL02.

Dit is de status van het apparaat:

 

Dit is raar, want volgens de log is er net nog wat binnen gekomen.

 

hebben jullie enig idee wat het probleem kan zijn en wat de oplossing is?

Als er meer informatie nodig is hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,
Daniel Spils

 

-edit: De berichten komen nu in eens wel door, storing ofzo?
 

 

icon

Beste antwoord door Rick S. 17 May 2023, 13:31

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @DanielSpils,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
We hebben inderdaad last gehad van een storing. Door een vertraging op een van de DNS servers, kwamen er geen LoRa berichten meer binnen in onze Things omgeving. We zijn nu tijdelijk overgeschakeld naar een andere DNS server. Het gebruik maken van een andere DNS server heeft verder geen impact op de dienst die wij leveren. 

De storing is vanochtend verholpen en alles zou weer goed binnen moeten komen.  

Beste @Rick S. ,

Ik krijg nu helemaal geen berichten meer binnen van mijn LoRa device.

Terwijl er volgensmij niks veranderd is aan mijn device of de instellingen.

 

Maar ik heb nu deze melding:

Heb jij enig idee?

 

Met vriendelijke groet, Daniel Spils

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Daniel, 

Gisteren waren wij niet aanwezig i.v.m. Hemelvaart. Vandaar dat ik nu pas kan antwoorden. 

Wat een vreemde melding. Deze melding lijkt ook niet te wijzen op geen verbinding met het device. Waar in de portal kreeg je deze foutmelding? En heb je daarna ook je cache geleegd (cookies verwijderd) en het opnieuw geprobeerd? Eventueel in een andere browser. 

Beste @Rick S. ,

De melding had er inderdaad niks mee te maken, na de browser reset was de melding weg.
Maar helaas doet mijn apparaat het nog steeds niet, het is een LWL02 van Dragino.
Er gaat een groen lampje kort branden als er een bericht wordt verzonden, maar in het Thingsportaal zie ik ze niet meer binnen komen.
Laatste bericht dat is aangekomen was de 17e om 09:39. Ik weet even niet waar ik de fout kan vinden, heb jij een idee?

Ik heb zelf het apparaat al opnieuw toegevoegd voor de zekerheid.
 

Met vriendelijke groet,

Daniel Spils

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag Daniel. 

Ik heb vanmiddag weer een terugkoppeling van de specialisten ontvangen: 

Wij konden geen data meer zien van het device in de Wireless Logger/ThingPark/LoRa netwerk na 17 mei.

Wij zien ook dat de klant het device opnieuw toevoegt. Er gaat iets mis tussen het device en het LoRa netwerk. Vermoedelijk staat er iets onjuist geconfigureerd op het device waardoor communicatie met het LoRa netwerk niet goed gaat. Ons advies is om de configuratie van het device na te lopen.

 

Reageer