Beantwoord

LoRa Data History - Download ?

  • 22 March 2021
  • 9 reacties
  • 66 keer bekeken

Op de ‘LoRa data history’ pagina zie dat de LoRa data 1 maand wordt bewaard. Maar is er dan ook een mogelijkheid om deze data op te vragen als een bestand, of via een API ?

icon

Beste antwoord door Rick S. 1 April 2021, 14:39

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @Cees Meijer,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Het is zeker mogelijk om de data naar uw endpoint te halen. Hier zijn eigenlijk verschillende mogelijkheden voor. Op de Connect an HTTPS Endpoint leggen we uit hoe dit voor een HTTPS endpoint werkt. Daarnaast vind u op de Destinations pagina een overzicht van de verschillende Destination types met extra informatie. U kunt dus zelf kiezen hoe u dit in wilt richten. 

Beste Rick,

Dat bedoel ik niet. Ik heb al een endpoint, en de data komt daar ook aan. Maar als het endpoint on wat voor reden dan ook niet bereikbaar is heb ik die data niet. Hoe kom ik dan aan de ‘oude ‘ data ?

Dus als onze server een dag niet bereikbaar is wil ik eigenlijk alle data van die dag op een of andere manier kunnen downloaden of opvragen. En dan het liefst niet door jullie webpagina te ‘scrapen’…

Met vriendelijke groet,

Cees Meijer

Reputatie 7
Badge +6

Hi Cees, 

Bedankt voor de toelichting! 
Ik heb de vraag dan in eerste instantie verkeerd begrepen. Maar gelukkig hoeft u zich hier geen zorgen over te maken. We werken namelijk met een buffer. Dit betekent dat als de data niet afgeleverd kan worden, dat de data in de buffer wordt opgeslagen. Zodra de server dan weer online komt zal de data alsnog worden afgeleverd.

Beste Rick,

Dat van die buffer is al een goede stap. Maar het kan ook voorkomen dat wij ergens anders in de keten data verliezen, en dan zou ik graag de mogelijkheid hebben deze alsnog een keer op te halen van jullie server.

Hoe doe ik dat ?

 

Reputatie 7
Badge +6

Beste Cees, 

Heeft u misschien een concreet voorbeeld van een situatie waar u dan de data zou verliezen? 

Dan kunnen wij ook even op onderzoek uit. In principe hebben wij de buffer als back up. En daarnaast kunt u natuurlijk ook zelf een back up maken van de data op uw server. 

Beste Rick,

Een situatie waarin dit zou kunnen voorkomen is als er bijvoorbeeld een storing is in de Database. Onze API zal dan nog wel gewoon de LoRa boodschappen ontvangen en verwerken, maar niet naar de database schrijven. Als wij daar dan na een dag achter komen, zijn we een dag data ‘kwijt’. Maar die data staat dan dus nog wel op jullie server, dus dan zou ik die graag op een of andere manier hier vanaf kunnen halen.

 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag Cees, 

Daar ben ik weer! 
Ik heb de situatie die u gedeeld heeft voorgelegd aan een aantal van mijn collega's om te kijken wat hier de mogelijkheden in zijn. Op dit moment zijn er in de testomgeving, naast de buffer, geen andere opties om de data alsnog binnen te halen. Wanneer u klant zou worden kunnen de mogelijkheden verder onderzocht worden, maar daar kunnen op voorhand geen toezeggingen in gedaan worden. 

Oke, dank voor de info. Maar we worden op zeer korte termijn klant, dus jullie kunnen er alvast over na gaan denken . ;-)

 

Reputatie 7
Badge +6

Graag gedaan hoor! 

En wat tof om te lezen dat jullie op korte termijn klant worden. Zodra dit geregeld is krijgen jullie ook toegang tot de IoT Servicedesk, die met al dit soort vragen kunnen helpen. 

 

Als ik nog iets anders kan doen, hoor ik het natuurlijk graag. En anders alvast een heel fijn paasweekend!

Reageer