Beantwoord

Lora data history download. CSV?

  • 6 May 2021
  • 2 reacties
  • 67 keer bekeken

Beste KPN

Ik probeer wat statistieken te verzamelen over mijn apparaat en hoe deze data verstuurd. De lora data history bevat alle informatie die ik nodig heb maar ik zie geen mogelijkheid om deze als CSV of anderzijds te downloaden, is hier een manier voor. Zo niet, is er een manier om gegevens zoals RSSI en SNR mee te sturen naar een HTTPS endpoint? 

Mvg,

Paul

icon

Beste antwoord door Rick S. 11 May 2021, 09:24

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag Paul, 

Ik heb even navraag gedaan en het is op dit moment niet mogelijk om de data uit de LoRa Data History te downloaden. We nemen dit natuurlijk wel mee als verbeteridee, zodat er onderzocht kan worden of dit toegevoegd kan worden. Wat betreft de vraag of er een manier is om gegevens zoals de RSSI en SNR mee te sturen naar een HTTPS endpoint gaan we verder op onderzoek uit. Daar moet ik dus later (vermoedelijk na het weekend) op terug komen. Zodra ik meer nieuws heb kom ik direct weer bij je terug.

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @Paul Koning,

Daar ben ik weer! 
Ik heb met een aantal collega's gekeken en ik begreep dat je ook een mail met wat vragen gestuurd hebt naar iot@kpn.com. Dit hebben we ook gelijk meegenomen en nemen we hier ook mee. Hieronder alle vragen en antwoorden op een rij: 

  • Is het mogelijk om LoRa data history als CSV te downloaden?

Het is met een gratis testaccount voor de Things Portal  niet mogelijk om de data uit de LoRa Data History vanuit de portal te downloaden/

  • Is er een manier om gegevens als RSSI en SNR mee te sturen naar een HTTPS endpoint?

Je kunt dit wel in de portal zien, maar het wordt ‘ontvangen’. Het is dus niet mogelijk om dit mee te sturen naar een HTTPs endpoint.

  • Bij verstuurde frames zou, zo mogelijk, willen zien welke gateway mijn frames heeft ontvangen/verwerkt. Is dat mogelijk vanuit het nieuwe portal?

Wij geven geen informatie over welke gateways de LoRa-berichten hebben ontvangen, omdat we ook niet communiceren over waar onze gateways opgesteld staan. Wij bieden natuurlijk wel LoRa Geolocatie aan waarmee de locatie van het device te bepalen is.

  • Wat zijn overigens de opties van een upgraded license tov een freemium license?

Het grootste verschil van een upgraded license ten opzichte van een freemium license is het aantal verbindingen dat je kan maken. Met een freemium license is dit gelimiteerd tot 3 LoRa keys, bij een upgrade is dit oneindig. Op dit moment is het zo dat we voor klanten met lagere aantallen (<1000) onze reseller aanbieden waar LoRa keys afgenomen kunnen worden. 

 

Wij hopen je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben! En als je nog andere vragen hebt horen we het uiteraard graag. 

Reageer